طراحی سایت فروشگاهی

توی اینترنت برای خودت یه مغازه سه نبش بخر!


در جامعه مدرن امروزی با دخالت شدید اینترنت در زندگی روزمره کمتر کسی پیدا میشه که از گستردگی و کاربرد فروشگاه های اینترنتی بی خبر باشه. احتمالا الان که داری این مقاله رو میخونی جزو افرادی بودی که بعد از بازدید از یک فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا ،دیوار،ترب و.. به فکر تاسیس و طراحی سایت فروشگاهی خودت افتاده باشی و قطعا اولین اقدامی که بعد از این فکر کردی، سرچ عبارت طریقه ساخت فروشگاه اینترنتی در موتور های جستجو بوده.

قبل از سفارش طراحی سایت فروشگاهی حرفه ایی باید در مورد زیر اطلاع داشته باشی :

.

.

 

سایت فروشگاهی چیست؟


نمیشه گفت همه ما همیشه وقت و حوصله انجام دادن کار های ضروری مون رو داریم. یکی از کارهایی ضروری که باید هرچند وقت یک بار انجامش بدیم خریدن کردن هست، اما الان بیایم خودمون رو تو موقعیتی قرار بدیم که بخاطر مشغله و کار زیاد یا بی حوصلگی دوست نداریم به فروشگاه بریم. تو این جور مواقع حتما با خودمون میگیم ای کاش میشد به جای اینکه خودمون به فروشگاه بریم فروشگاه رو بیاریم تو خونمون!

 تو دنیای دیجیتال که الان همه چیز وابسته به اینترنت هست این حرف دور از باوری نیست، فروشگاه اینترنتی محصولات مختلفی رو طبق نیاز مشتری ها بهشون ارائه میده و همه جا و در هر زمان در دسترس اون هاست.

شما فقط کافیه وارد یک سایت فروشگاهی بشین که ممکنه محصول مد نظر شما رو داشته باشه، کالای مد نظرتون رو داخل سایت سرچ میکنید و بعد از پیدا کردنش به وسیله درگاه های پرداخت هزینه رو پرداخت میکنید و طی یک بازه زمانی کالا به دست تون میرسه بدون اینکه لازم باشه به مرکز خرید رفته باشد.

.

.

 

۵ مرحله طراحی سایت فروشگاهی:


 مشخص کردن هدف و استراتژی:

مشخص کنید هدف اصلی تون از سفارش طراحی سایت فروشگاهی چیست. با شناختن رنج سنی،فرهنگی و درآمدی مشتری های خودتون، مشخص کنید چه محصولاتی رو تا چه اندازه میخواید به فروش برسونید.

نقشه سایت خود را نیز مشخص کنید تا کار رو برای ربات های جستجو گوگل آسان تر کنید.

تهیه دامنه :

جدا از دنیای دیجیتال اگر من ازتون بخوام اسم فروشگاه های مورد علاقه تون رو به من بگید، حتما دو یا سه مورد رو نام میبرید. خب دلیل اینکه اسم این فروشگاه ها تو ذهن تون ماندگار شده چیه؟ یکی از دلیل هاش این هست که صاحبان این فروشگاه ها اسم خاصی رو برای فروشگاه شون انتخاب کردن که به راحتی تو ذهن مشتری ماندگار بشه!

دامنه هم دقیقا حکم اسم فروشگاه اینترنتی شما رو داره.  پس در تهیه دامنه حتما یه اسم خاص و مرتبط با حوزه کاری تون برای فروشگاه اینترنتی تون انتخاب کنید تا تو ذهن اکثر کسایی که به سایت فروشگاهی شما میزنن بمونه.

 

 

 

برای تهیه یک دامنه خوب باید به چند نکته دقت کنیم از جمله:

 

هماهنگ با موضوع سایت:

هیچ کدوم از ما دوست ندارم وقتی وارد یک فروشگاه میشیم که تابلو فروش میوه رو جلو درش قرار داده با لباس، لوازم تعیمیرات، لوازم شوینده یا هرچیز دیگه ایی به جز میوه مواجه بشیم.

بدلیل همین موضوع ارتباط اسم فروشگاه های ستنی یا فروشگاه های اینترنتی با حوزه کاری شون اهمیت زیادی داره. دامنه ای که برای سایت فروشگاهی تون انتخاب میکنید باید طوری باشه که مشتری از همون اول متوجه حوزه کاری شما و محصولاتی که ارائه میدین بشه.

پیچیده نبودن اسم دامنه:

اگر به مکالمه های روزمره تون دقت کنید میبیند شما تو صدا کردن اسم بعضی از دوست هاتون، وسیله ها و کار ها ممکنه از مخفف اون اسم ها استفاده کرده باشید، دلیل این موضوع این هست که اون اسم یه مقداری طولانی بوده و ذهن شما ترجیح داده بجای بخاطر آوردن کل اون اسم از مخفف اون استفاده کنه.

تو نامگذاری وب سایت فروشگاهی اسمی که برای دامنه تون انتخاب میکنید نباید پیچیده یا طولانی باشه که تو ذهن مشتری ها ثبت نشه یا اون ها برای یاداوری مجبور بشن از مخفف اسم فروشگاه اینترنتی شما استفاده کنن، چون  برای برند شما صورت خوشی نداره.

برای انتخاب یک اسم خوب برای دامنه سعی کنید علاوه بر کوتاه بودن از نماد ها، عدد و حرف اضافه استفاده نکنید.

منحصر به فرد بودن اسم دامنه:

یکی از دلایلی که باعث میشه وب سایت فروشگاهی شما بین مشتری ها اعتبار پیدا کنه، اسم فروشگاه تون هست. اسم فروشگاه اینترنتی شما باید خاص و فقط منحصر به فروشگاه شما باشه.

اگر الان فردی فروشگاه لوازم دیجیتال خودش رو Apple نامگذاری کنه، مشتریان با شنیدن اسم محصولات  Apple  برند معروف و اولیه رو بخاطر میارن و هیچ اعتبار خاصی به فروشگاه فرد جدید تعلق نمیگیره.

درست بودن شیوه نوشتاری:

منحصر به فرد بودن اسم دامنه فقط مربوط به نحوه بیان کردن دامنه نمیشه، بلکه نوع نوشتن  دامنه هم باید منحصر به فرد باشه.اگر دامنه شما به چند شما مختلف فارسی یا انگلیسی نوشته بشه باعث میشه تا با تایپ  یک حرف اشتباه توسط مشتری سایت دیگه ایی به جای سایت شما نمایش داده بشه.

استفاده از پسوند:

دامنه شامل یه بخش اصلی میشه، قسمت انتهایی پسوند دامنه میتونه .ir،.com، .net یا … باشه. هر کشور دامنه مخصوص به خودش رو داره که برای کشور ایران این دامنه .ir هست.

 بین تمامی دامنه های موجود .com محبوب ترین دامنه هست که اغلب برای سایت های تبلیغاتی استفاده میشه، این دامنه برخلاف .ir یک دامنه بین المللی است، پس اگر شما این پیوند رو برای دامنه سایت فروشگاهی تون تهیه کنید افراد از تمامی نقاط جهان میتونن به سایت شما دسترسی داشته باشند.

تهیه هاست:

فروشگاه های ستنی برای اینکه بتونن نیاز های مشتری هاشون رو در لحظه براورده کنن یه انبار پر از محصولات قابل ارائه دارند که محصولات رو اونجا ذخیره میکنن. هاست در فروشگاه اینترنتی شما حکم همین انبار رو داره.

با توجه به مقدار اطلاعاتی میخواید تو سایت فروشگاهی تون بارگذاری کنید باید هاست مناسب تهیه کنید. در واقع میشه گفت هاست فضای ذخیره ایی هست که شما اطلاعات سایت تون رو اونجا ذخیره میکیند.

ویژگی های یک هاست خوب چیست؟

 

در دسترس بودن:

اگر تو دنیای واقعی شما به یک فروشگاه ۲۴ ساعته برین انتظاری که از اون فروشگاه دارید این هست که محصول مد نظرتون رو بهتون ارائه بده، پس انبار ذخیره محصولات فروشگاه باید همیشه پر و در دسترس باشه.

مشتری های یک فروشگاه اینترنتی بدون محدودیت زمانی میتونید وارد سایت بشن و ثبت سفارش کنن، بنابراین هاست شما که فضای ذخیره سایت تون هست باید در همه زمان ها قابل دسترس باشه تا هر زمان که مشتری وارد وب سایت فروشگاهی شما شد به صفحات و محصولات مختلف دسترسی داشته باشه.

به اندازه بودن فضای هاست:

انبار ذخیره یک فروشگاه باید متناسب با میزان خدمات و محصولاتی باشه که میخواد ارائه بده. اگر انبار کوچک تر ازمقدار محصولات باشه جایی برای ذخیره محصولات اضافه اومده نیست و اگر هم انبار ظرفیتی بیشتر از محصولات قابل ارائه داشته باشه، هزینه ایی که برای اون انبار بزرگ پرداخت شده هدر میره.

تو تهیه هاست برای سایت فروشگاهی باید با توجه به میزان اطلاعاتی که قراره تو سایت بارگذاری کنید هاست تهیه کنید. واحد اندازه گیری فضای هاست گیگابایت هست.

اگر شما بخواید سفارش طراحی سایت فروشگاهی تون در قالب وردپرس انجام بشه،  تهیه ۱۰ گیگابایت هاست براتون کافیه.

پهنای باند مناسب:

به حجم اطلاعاتی تو سایت شما رد و بدل میشه پهنای باند یا ترافیک سایت میگن. به عنوان مثال در ماه کاربران مختلف از سایت شما ۵ گیگابایت اطلاعات دانلود کینن و از طرفی شما در ماه ۵ گیگابایت اطلاعات روی سایت تون بارگذاری میکنید. این میزان اطلاعات رد و بدل شده پهنای باند یا ترافیک سایت شما محسوب میشه.

در تهیه پهنای باند حتما حجم اطلاعاتی که قرار هست تو سایت تون رد و بدل بشه رو پیش بینی کنید چون اگر پهنای باند مد نظر شما کمتر از این مقدار باشه، با تموم شدن حجم پهنای باند سایت شما  تا ماه بعد از دسترس خارج میشه.

داشتن نسخه پشتیبان:

سفارش طراحی سایت فروشگاهی شما ممکنه با کد نویسی،  وردپرس یا سایر cms ها طراحی شده باشه. بعد از مدتی ممکنه شما بخواین تغییری تو کد ها بوجود بیارید یا افزونه جدیدی به قالب سایت تون اضافه کنید، اگر کد یا افزونه های جدید روی سایت شما به درستی کار نکنن باعث میشه قسمتی از سایت از دسترس خارج بشه.

اما اگر شما از قبل از نسخه سالم سایت پشتیبان گیری کرده باشید میتونید سایت رو به راحتی به حالت اولیه خودش برگردونید. پشتیبان گیری معمولا توسط شرکت هایی که از اون ها هاست تهیه میکنید انجام میشه.

بالا بودن کیفیت منابع هاست:

با برسی اینک هاست یک شرکت از چه منابعی استفده میکنه میتونید بهترین هاست رو برای سایت فروگاهی تون انتخاب کنید. اگر هاست از منابع ضعیف استفاده کنه سرعت بالا اومدن صفحات و بخش های وب سایت شما کند میشه و این در حالی هست که مشتریان آنلاین دنبال سرعت بخشیدن به کار هاشون هستن.

همچینین تهیه هاست با منابع ضعیف باعث میشه اگر سایت شما با مرور زمان ورودی های بیشتری از سمت مشتری ها دریافت کنه، از دسترس خارج بشه.

پشتیبانی فنی:

هاست شما ممکنه دچار یه سری از مشکلات فنی بشه و باعث بشه قسمت یا قسمت هایی از سایت شما از دسترس خارج بشه. در این صورت اگر شرکت های تهیه هاست راه های ارتباطی مختلفی در اختیار تون قرار بدن که شما بتونین با چند پشتیبان با تجربه در ارتباط باشید، براشون مزیت خوبی محسوب میشه.

پشتیبانی از چند دامنه:

اگر شما دوست داشته باشید سایت تون شامل چند صفحه مختلف باشه میتونید برای هر کدوم از این صفحات یک دامنه جدا تهیه کنید. به همه این دامنه های جدا که متصل به دامنه اصلی هستن زیر دامنه گفته میشه.

هاست شما علاوه بر اینکه باید فضای کافی برای پشتیبانی و ذخیره اطلاعات دامنه اصلی رو داشته باشه، باید بتونه اطلاعات سایر زیر دامنه ها هم ذخیره و پشتیبانی کنه.

امنیت:

بیشتر سرمایه ایی که یک شخص برای راه اندازی یک فروشگاه صرف میکنه شامل محصولات اون فروشگاه میشه که داخل انبار فروشگاه ذخیره شدن. برای جلو گیری از سرقت این محصولات از روش های امنیتی مختلفی مثل درب های ضد سرقت، دوربین های مدار بسته یا قفل استفاده میشه.

تو بحث فروشگاه اینرنتی هم شما باید مراقب فضای ذخیره سایت تون یا همون هاست باشید یا اطلاعات سایت تون توسط هکر ها مورد سو استفاده قرار نگیره.

شرکت های فروش هاست بخش زیادی از این امنیت رو فراهم میکنن اما شما خودتون میتونید به کمک یک سری از وب مستر ها امنیت سایت تون رو بالا تر ببرید.

دارا بودن گواهی امنیتی SSL :

برای ثبت نام در سایت، یک کاربر باید یه سری اطلاعات از جمله اسم، شماره تلفن همراه و ایمیل رو وراد سایت کنه. اگر هکر ها به این اطلاهات کاربر دتسرسی داشته باشند ممکنه از اون سو استفاده کنن.

اگر هایت شما دارای گواهی امنیتی باشه، اطلاعاتی که مشتری هنگام ساخت اکانت کاربری یا خرید وارد سایت شما میکنه بین سرور و مرورگر بصورت محرمانه باقی میکنه و هیچ شخصی دیگه ایی اجازه دسترسی به اون رو نداره.

 قیمت مناسب:

بالا یا پایین بودن قیمت هاست تعیین کننده صد در صدی کیفیت هاست شما نیست. بالا بودن قیمت هاست صرفا یه اسن معنی نیست که شرکتی که ازش هاست رو تهیه کردین تمامی ویژگی های یک هاست خوب رو در اختیارتون قرار بده.

یک هاست خوب علاوه بر داشتن ویژگی های بالا باید قیمت مناسبی هم داشته باشه.

جمع آوری محتوا گرافیکی:

تو دنیای واقعی شما برای خرید کردن جذب مغازه هایی میشید که از نظر دکور و چیدمان بتونن نظر شما رو به خودشون جلب کنن و پیدا کردن محصول مورد نظرتون تو اون فروشگاه سخت نباشه و باعث شما هی دور خودتون بچرخین.در مورد فروشگاه آنلاین هم مشتریان دقیقا همین نظر رو دارند. پس شما باید یه طرح گرافیگی جذاب و مشتری پسند به طراح سفارش بدین و از المان های گرافیگی به اندازه و طوری که مسیر دسترسی برای مشتری رو آسون کنه استفاده کنید.

تهیه محتوا متنی:

وقتی شما وارد یک فروشگاه میشید علاوه بر دکور فروشگاه و تنوع محصولات یکی دیگه از مواردی که باعث رضایت شما از اون محصولات میشه، توضیحاتی هست که در مورد اون ها دریافت میکنید.

برای فروشگاه های اینترنتی برای این بخش شما باید دست به تولید محتوا متنی بزنید. محتوا متنی خوب در کنار تصاویر و ویدیو های جذاب و ساخنتار گرافیکی سایت میتونه باعث جذب مشتری بشه.

برای تولید یک محتوا متنی خوب شما باید محتوا خودتون رو بصورت کاملا هدفنمد تولید کنید و سعی کنید تو نوشتن متن محتوا از جملات کوتاه، ساده و پر مفهوم استفاده کنید.

.

 

۶ دلیل برای اینکه طراحی سایت فروشگاهی را با وردپرس انجام دهید:


 

آسان بودن برای همه مدیران سایت:

بعد از تکمیل سفارش طراحی سایت فروشگاهی شما به راحتی میتونید سایت فروشگاهی خودتون رو مدیریت کنید.

حتی اگر شما با الگوریتم های طراحی سایت آشنایی نداشته باشید باز هم این کار براتون بدون پیچیدگی خواهد بود.

سرعت بالا:

وقتی شما قالب های وردپرسی رو تهیه میکنید تقریبا میشه گفت بیشتر راه رو طی کردید. بعد از هرید قالب آماده وردپرسی اگر دوست داشتید میتونید با طراح صحبت کیند و یک سری امکامنات رو به قالب تون اضافه یا کم کنید و سپس سایت فرشوگاهی شما بطور کامل اماده میشه. اما این فرایند با کد نویسی خیلی زمان بیشتری رو به خودش اختصاص میده.

توسعه پذیری ساده و سریع:

فروشگاه ایترنتی شما با توجه به گذرزمان ،اضافه شدن محصولات و نیاز های مشتریان نیاز به توسعه و ارتقا نیاز داره. به عنوان مثال شما با استفاده از ورد پرس به راحتی میتونید هر زمان به هر دلیلی که لازم بود به سایت فروشگاهی تون صفحاتی رو اضافه کنید یا صفحاتی رو کم کنید در حالی که انجام این کار در سایت هایی که با کدنویسی طراحی شده اند بسیار زمان بر و طولانی هست.

بهینه شدن برای موتورهای جستجو:

یکی از مواردی که برای تمامی صاحبان سایت مخصوصا صاحبان سایت های فروشگاهی و آموزشی خیلی مهمه بهینه شدن یا سئو سایت توسط موتورهای جستجوست. وردپرس به واسطه طراحی استاندارد عملکرد خوبی در میان موتورهای جستجو داشته و پس میتونیم بگیم بستر مناسبی برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هست.

  • امنیت:

به علت امنیت بالا وردپرس و دشوار بودن نفوذ  به ان توسط هکر ها میتوان گفت وردپرس میتونه بستر امن و مناسبی برای راه اندازی سایت فروشگاهی شما باشه.

هزینه بسیار پایین تر نسبت به سایت های کد نویسی شده:

تو انجام هرکاری باید این رو در نظر بگیرد که چطور میتونید با صرف هزینه معقول تر بهترین نتیجه روبگیرید. اگر سفارش طراحی سایت فروشگاهی رو به دست طراحی بسپارید که بخواد با کد نویسی این کار رو با کد نویسی براتون انجام بده بخاطر وقت زیادی که برای نوشتن، خطایابی و اصلاح کد ها میزاره هزینه زیادی ازتون میگیره.

اما با خرید قالب های آماده وردپرسی شما به مقدار قابل توجهی تو هزینه های خوتون صرفه جویی میکنید و با این کار پس از اتمام سفارش طراحی سایت فروشگاهی میتونید خودتون به راحتی وب سایت خودتون رو مدیرت کنید.

.

 

 

۱۰ ویژگی مهم یک سایت فروشگاهی:


 

مشخص کردن مسیر کاری سایت:

 مشخص کردن مسیر کاری خودتون بصورت دقیق در مرحله اول بهتون این کمک رو میکنه که پیدا کردن محتوا براتون خیلی اسون تر بشه از بارگذاری متحوا بی ربط داخل سایت تون دوری کنید در مرحله بعدی م به مشتریان این کمک رو میکنه که راحت تر با سایت شما ارتباط برقرار کنن و چیزی رو که مد نظر دارن راحت تر پیدا کنن.

کاربر پسند بودن سایت:

برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی نبای فقط به اصل محتوایی که داخل سایت قرار میدین توجه کنید. یکی از مواردی که باعث میشه مشتری با سایت شما ارتباط خوبی برقرار کنه رنگ ها و دیزاین گرافیکی سایت هست.

پس در  سفارش طراحی سایت فروشگاهی به رنگ ها،طراحی منو، طراحی دکمه ها و ….. توجه کنید.

دسترسی آسان:

دسترسی به بخش های مختلف وب سایت فروشگاهی شما مثل :سوالات متدوال،درگاه پرداخت،محصولات مشابه و ….. باید برای مشتری اسون باشه و اون رو از مسیری که بخاطرش وارد سایت شما شده گمراه نکنه.

طراحی سایت بصورت Responsive:

توجه داشته باشید مشتریان شما با دستگاه های مختلفی مثل گوشی ،لپ تاپ یا ….. ممکنه وارد وب سایت فروشگاهی شما بشن. پس طراحی سایت فروشگاهی شما باید به گونه ایی باشه که وی هر دستگاهی لود بشه.

کیفیت و وضوح بالا عکس ها و ویدیو ها:

عکس یا ویدیو محصولات شما یکی از مواردی هست که میتونه باعث جذب مشتری بشه! مشتریبان فروشگاه های آنلاین معمولا کیفیت یک محصول رو از عکس و ویدیو های موجود در سایت مورد برسی قرار میدن پس هرچقدر کیفیت عکس بهتر و زاویه تصویر برداری حرفه ایی تر باشه سایت فروشگاهی شما مشتری های بیشتری رو جذب میکنه.

سوالات متدوال:

ممکنه مشتری ها برای خرید یک محصول فقط به تصاویر و ویدیو های موجود در سایا اکتفا نکنند و به دنبال پرس و جو برای مطمئن شدن از کیفیت محصول باشند. قسمت سوالات متدوال در طراحی سایت فروشگاهی این کمک رو بهشون میکنه تا به کمک سایر خرید کنندگان ابهام شون در مورد محصول رو رفع کنن.

تماس با ما:

این قسمت یکی از مهم ترین قسمت هایی هست که باعث جلب اعتماد مشتری به سایت میشه. با طراحی این قسمت شما به مشتری هاتون این اطمینان خاطر رو میدین که پیگیری وضعیت سفارشات اونا براتون مهم هست. پس در سفارش طراحی سایت فروشگاهی به این قسمت توجه ویژه داشته باشید.

وجود درگاه پرداخت:

یکی از قسمت های ضروری سایت فروشگاهی شما درگاه پرداخت هست. شیوه های مختلف پرداخت و توضیح نحوه پرداخت در رابطه با برخی کالای خاص را در این قسمت ذکر کنید.

سرعت بالا سایت:

میدونم وقتی شما هم به فروشگاه های سنتی سر میزنید اصلا  دلتون نمیخواد چند دقیقه جلو یک قفسه منتظر بمونین تا مسئولین فروشگاه قفسه رو با کالا مد نظر شما پر کنن. تو وب سایت فروشگاهی هم مشتری ها اصلا دلشون نمیخواد وقتی یک صفحه رو باز میکنند مدت زمانی زیادی رو منتظر بمونن تا مصحولاتی که تو اون صفحه هست براشون نمایش داده بشه، پس محتوا صفحات فروشگاه اینترنتی شما باید به سرعت برای مشتری نمایش داده بشه.

دسته بندی خدمات و محصولات:

فروشگاه های اینترنتی برای جلوگیری از اتلاف وقت و خرید راحت تر برای ما ساخته شدن، اگر تو یک وب سایت فروشگاهی مشتری برای پیدا کردن کالای مد نظرش مجبور بشه کل قسمت های سایت و محصولات رو ببینه تا به کالای م نظرش برسه فرقی با این نداره که وارد یه فروشگاه وقعی شده باشه که قفسه های اون فروشگاه هیچ نظم و ترتیبی ندارن و برای پیدا کردن یک کالا معلوم نیست باید به کدوم بخش رفت. دسته بندی محصولات چه تو فروشگاه های ستنی چه فروشگاه های اینترنتی باعث میشه مشتری راحت تر خریدش رو انجام بده.

.

۵ سایت فروشگاهی برتر از نظر طراحی:


 

وقتی وارد یک فروشگاهی بشید که صرفا فقط رنگ و طراحی دیوار هاش جذاب باشه ولی رفتار کارمند هاش باهاشون خوب نباشه یا دسترسی شما به بخش های مختلف فروشگاه سخت باشه یا هیچ نظمی وجود نداشته باشه تا شما کالای مد نظرتون رو پ۸زیدا کنید هیچ امتیاز خوبی به اون فروشگاه نمیدین.

تو سفارش طراحی سایت فروشگاهی هم شکا فقط نباید به رنگ و دیزاین پس زمینه سایت و شکل دکمه های توجه  داشته باشید، مواردی که باعث میشه یک فروشگاه اینترنتی از نظر طراحی تو رتبه های برتر قرار بگیره علاوه بر رنگ و طرح دکمه ها شامل  دسته بندی درست محصولات، دسترسی سریع مشتریان و محتوا میشه.

سایت فروشگاهی Apple

این کاملا مشخص هست تو فروشگاه های اینرنتی شما نمیتونید محصول مد نظر تون لمس کنید. اما سایت Apple تو قسمت معرفی محصولاتش از تصاویر سه بعدی استفاده کرده و همین باعث شده که مشتریان حس کنن اون محصول رو دارن بصورت واقعی و از نزدیک مشاهده میکنن. تو طراحی سایر قسمت های این سایت از رنگ های ملایم استفاده شده و همین باعث میشه مشتری ها تو فضای سایت احساس آرامش از این رنگ ها دریافت کنن.

طراحی منو و دکمه های دسترسی سایت هم بصورت مینیمال انجام شده.

 

سایت فروش شکلات Simply Chocolate

یکی از لذت های خرید اینترنتی باز کردن بسته ایی هست که بعد از مدتی صبر کردن به دست شما میرسه تا شما ببینید محصولی که سفارش دادین دقیقا چجوری هست. حالا به این فکر کنید که میتونید محصول تون رو داخل همون سایتی که سفارش دادین بدون اینکه لازم باشه مدتی منتظر رسیدنش باشید باز کنید!

 این سایت دقیقا این امکان رو به مشتری هاش داده، شما رو هر شکلاتی که کلیک کنید با چرخش ساده بسته بندی اون براتون باز میشه و شما میتونید محتوا داخل هر بسته رو ببینید.

سایت فروش قهوه Compose Coffe

اگر شما قصد خرید محصول مورد علاقه تون رو داشته باشید با دیدن اینکه اون محصول چقدر میتونه تو بخش های مختلف بهتون  کمک کنه و دیدن فرایند و  تلاش های  یک تیم برای تهیه محصول مورد علاقه تون، بیشتر ترغیب میشید که اون محصول رو تهیه کنید. این سایت فروش قهوه هم دقیقا همین کار رو انجام داده.

شما با ورد به هر صفحه این سایت مناسب با تم اون صفحه عکس محصول، مزایا اون و فرایند تهیه اون رو به وسیله کارکنان سایت مشاهده میکنید.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

دیجی کالا یکی از محبوب ترین فروشگاه های اینترنتی داخل کشور هست که نیازی به معرفی نداره. یکی از دلایل محبوبیت این سایت همواره به روز بودن قسمت های مختلف اون هست. قسمت بالا سایت بصورت اسلایدی طراحی شده و معمولا تو هر مناسبتی یک سری پیشنهادات ویژه به مشتری ها میده. همچنین دکمه هایی که زیر قسمت اسلایدی قرار دارند دسته بندی محصولات رو برای دسترسی راحت تر به شما نشون میدن.

سایت خرید آنلاین بلیط علی بابا

رنگی که برای طراحی این سایت انتخاب شده کاملا مناسب با کاربرد اون و روحیه مشتریان این سایت هست.

رنگ زرد باعث به موجود اومدن شور و اشتیاق میشه و قطعا کسی که دنبال خرید بلیط برای سفر هست این روحیه رو داره، بنابراین میشه گفت طراحی این سایت باعث شده انرژی زیادی به مشتری ها وارد بشه و توضیحات مفیدی که بصورت متنی در صفحه اول سایت قرار گرفته ابهامات رو برای کاربران بصورت کامل حل میکنه و باعث میشه مسیر خرید شون رو راحت تر پیش ببرن.

.

 

 

۵ نکته مهم قبل از سفارش طراحی سایت فروشگاهی:


 

شناختن مشتری ها:

هر فروشگاه یا کسب و کاری یک سری مشتری های مخصوص به خودش رو داره که با توجه به نیاز های اون ها شروع به ارائه محصول و خدمات میکنه، اگر یک فروشگاه تو شناختن مشتری هاش دچار اشتباه بشه محصولاتی رو ارائه میده که باب میل هیچ کدوم از مشتری ها نیست و مشتری های این فروشگاه شروع به ریزش میکنند و هیچ محصولی اونطور که باید فروش نمیره. پس تو سفارش طراحی سایت فروشگاهی باید با کمک مشاور طراحی سایت و محصولاتی که دارید مشخص کنید که باید برای چه رنجی از مشتریان تولید محتوا کنید.

امکانات سایت فروشگاهی خود را مشخص کنید:

امکانات سایت فروشگاهی به مشتری ها کمک میکنه تا مسیرشون راحت تر تو سایت پیدا کنند، اما اینطوری نیست که بگیم هر سایتی که امکانات بیشتری داره قطعا موفق تره! شما باید روی اصول با توجه به بودجه، محصولات و مشتری ها امکانات سایت تون رو تعریف کنید.

 تو این مورد هم کمک گرفتن از یک مشاور طراحی سایت میتونه بهتون کمک کنه که از صرف هزینه اضافه برای تهیه این امکانات جلوگیری کنید.

انتخاب مشاور طراحی سایت:

برای ساختن یک فروشگاه سنتی صاحب فروشگاه با افراد مختلفی مثل طراح دکوراسیون داخلی، مهندس سازه و مدیر محصولات صحبت میکنه و با راهنمایی های اون ها در نهایت یک فروشگاه رو راه اندازی میکنه. تو بحث سفارش طراحی سایت فروشگاهی ما به یک مهندس سازه یا طراح دکوراسیون داخلی نیاز نداریم ولی به جای همه این ها به یک مشاور طراحی سایت حرفه ایی نیاز داریم که همه این ها رو برای ما مدیرت و دسته بندی کنه. شما میتونید همین الان بصورت آنلاین با مشاوران ما در افق دی ام در ارتباط باشید.

انتخاب شرکت برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی:

وقتی شما تصمیم به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی میکنید هزینه زیادی رو باید صرف خرید محصولات، مشاوره برای طراحی سایت و چیز هایی از این قبیل کنید پس باید تو هر مرحله مراقب باشید تا قدم اشتباه باعث سوخت شدن سرمایه تون نشه. قبل از انتخاب شرکت برای سفارش طراحی سایت توصیه میشه حتما نمونه کارهای اون شرکت رو مشاهده کنید و سپس با کمک گرفتن از مشاور طراحی سایت بهترین انتخاب رو انجام بدید.

 

 

مذاکره با شرکت و پرداخت نهایی:

بعد از اینکه به کمک مشاور طراحی سایت، شرکت مد نظرتون رو برای سقارش طراحی سایت فروشگاهی مشخص کردید باید برای مشخص کردن یک سری موارد با طرفین شرکت وارد مذاکره بشید و قرارداد تنظیم کنید.

کی از اشتباهی که مشتریاین شرکت های طراحی سایت و خود شرکت های طراحی سایت ممکنه مرتکب بشن تنظیم نکردن قرارداد هست با این دلایل که پروژه کوچک هست یا اینکه به طرف مقابل اعتماد دارند.

اما بستن قرار داد با شرکت طراحی سایت باعث میشه از مشکلی در حین انجام پروژه پیش اومد شما بتونید بصورت قانونی اون مشکل رو پیگیری و برطرف کنید.

برای بستن یه قرارداد کامل باید مواردد زیر رو تو قرارداد تون با شرکت ذکر کنید.

زمان تحویل پروژه:

بعد از اینکه شرکت مد نظر شما تمامی اطلاعات مورد نیاز رو برای طراحی سایت از جانب شما دریافت کرد، باید مشخص بشه تکمیل پروژه تا چند روز کاری طول میکشه.

برای تعیین زمان تحویل پروزه شما باید مدت زمانی که برای تایید پروژه شما توسط کارفرما، برسی نمونه کار های اولیه، تغییرات احتمالی کارفرما رو بخش های مختلف پروژتون صرف میشه رو در نظر بگیرید.

شرایط فسخ قرار داد:

قرار دادی که شما با شرکت مد نظر میبندین از نوع لازم الاجرا هست. یعنی اینکه حتما باید اجرا بشه اما در شرایطی هر طرف میتونه این قرارداد رو فسخ کنه.

مواردی از جمله پایان موضوع قرارداد، پایان مدت زملن قرارداد، عدم اجرای کار به شکل ذکر شده در قرار داد از جمله مواردی هستند که به هر دو طرف قرار داد این امکان رو میدن که بتونن قرارداد رو فسخ کنن.

مالکیت محرمانه اطلاعات:

اطلاعاتی که شما در اختیار شرکت طراحی سایت قرار میدین باید بصورت محرمانه بین شما و شرکت مد نظر باقی بمونه. این مورد که اطلاعات شما باید بین شما و شرکت محفوظ بمونه باید تو قرار داد ذکر بشه.

درصورت سو استفاده از اطلاعات شما یا نشر غیر قانونی اون شرکت مد نظر باید جریمه پرداهت کنه.

شیوه پرداخت:

شیوه پرداهت یکی از مهم ترین قسمت های بستن قرارداد با هرشرکتی هست. اگر شما از همون ابتدا کار در مورد شیوه پرداخت وجه با شرکت مد نظرتون وارد مذاکره بشید، از اختلاف در این مورد و کند جلو رفتن کار جلوگیری میشه و باعث رضایت هر دو طرف میشه.

شرکت های طراحی سایت هم مثل باقی شرکت ها بعد از بسته شدن قرارداد مقداری از هزینه رو بصورت پیش پرداخت دریافت میکنن. برای واریز باقی مبلغ بهتره شما این کار رو بصورت مرحله ایی انجام بدین.

به این صورت که با انجام شدن هر قسمت از قسمت های اصلی پروژه شما هزینه اون قسمت رو برای کارفرما واریز کنید.

.

ثبت سفارش


جهت دریافت مشاوره و نیاز سنجی اولیه با ما در تماس باشید.