کلمات کلیدی

تصویری در خصوص بهبود کلمات کلیدی


آیا محتوای شما در SERP ها قابل مشاهده نیست؟ در اینجا ۱۱ راه برای بهبود رتبه کلمات کلیدی خود در Google با نگاه جامع به سایت خود آورده شده است.

بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی در جستجو مانند گذشته ساده نیست.

با همه تغییرات اخیر الگوریتم گوگل که مشاهده کرده‌ایم ، متوجه شدیم که تاکتیک های سنتی مانند تحقیق و هدف‌گذاری کلمات کلیدی ، بهینه سازی برچسب گذاری صفحه و به روزرسانی محتوای درون صفحه تاثیری مانند گذشته ندارند.

مهمتر از همه، هر وب سایت منحصر به فرد است. این بدان معناست که استفاده از یک تاکتیک خاص نتیجه خاصی را برای وب سایت شما تضمین نمی کند.

در چشم انداز جستجوی در حال تحول امروز ، ما باید فراتر از عوامل رتبه بندی کلمات کلیدی سنتی فکر کنیم و به تصویر کلی نگاه کنیم.

این شامل تمرکز بر تجربه کلی یک وب سایت ، بهینه سازی محتوا برای کاربران و موتورهای جستجو ، ایجاد پیوندهای ورودی به روش صحیح و موارد دیگر است.

در اینجا چندین راه برای بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی خود در Google با نگاه جامع تر به سایت خود آورده شده است.

راه‌های بهبود کلمات کلیدی

  1. رتبه بندی های خود را اندازه گیری کنید

اولین و احتمالاً بدیهی ترین نقطه برای شروع اندازه گیری رتبه بندی شما است.

بدون درک کامل عملکرد کلمه کلیدی ، نمی دانید که چقدر پیشرفت کرده اید..

داده های کلید واژه را از کنسول جستجوی Google و ترافیک صفحات فرود (ارگانیک و کل) را از Google Analytics بدست آورید.

تجزیه و تحلیل این داده ها به شما ایده خوبی می دهد:

با ارزش ترین کلمات کلیدی/صفحات فرود شما چیست.

روی کلمات کلیدی که در موقعیت های ۵ تا ۱۵ قرار دارند (در پایین صفحه اول  یا بالای صفحه دوم در Google ظاهر می شوید) تمرکز کنید.

با توجه به این شرایط ، رتبه بندی در بالای صفحه اول در Google بسیار محتمل است و به شما اطلاعات سریع می دهد تا با مشتری یا رئیس خود به اشتراک بگذارید.

  1. کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید

کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید برای اطمینان از این که اهداف کلمات کلیدی شما با اهداف کلی تجارت مطابقت دارد و ارزش واقعی را ارائه می دهد ، مهم این است که هم هدف جستجوی پشت سر آنها و هم دشواری رتبه بندی را درک کنید.

در حالی که اصطلاحات برای شما معنای خاصی دارند ، می توانند معنای کاملاً متفاوتی در گوگل داشته باشند

دانستن قصد کاربران برای سرچ که در کدام حوزه اعم از آموزشی ، معامله ای یا ناوبری ، به شما کمک می کند بفهمید که کاربران در چه مرحله ای در قیف فروش قرار دارند.

انجام تجزیه و تحلیل کامل SERP ضروری خواهد بود. به آنچه در حال حاضر در نتایج جستجوی برتر برای اهداف کلید واژه کلیدی شما رتبه بندی شده است نگاه کنید:

جستجوهای مرتبط

مردم نیز می پرسند

پیشنهادات تکمیل خودکار Google

11راه بهبود کلمات کلیدی

دانستن اینکه برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چه چیزی لازم است به شما کمک می کند تا در مورد تلاشهای توسعه محتوا نتیجه گیری کرده و برنامه ای برای ایجاد ارائه دهید.

قالب محتوای SEO SEMrush برای این نوع تجزیه و تحلیل واقعا عالی است.

برای استفاده از این ابزار کفی است شما به سادگی یک کلمه کلیدی وارد کنید ، و ابزار تجزیه و تحلیل آنچه در نتایج برتر Google نشان داده می شود تا توصیه هایی برای محتوای مناسب SEO ارائه دهد.

ارجاع متقابل تحقیقات کلمات کلیدی ارگانیک با داده های تبلیغاتی پولی نیز می تواند به کشف فرصت های جدید و پر کردن شکاف ها کمک کند.

کلید واژه های طولانی را دست کم نگیرید. در حالی که ممکن است حجم جستجوی آنها کمتر باشد ، اما ممکن است مخاطبان بسیار هدفمند را که آماده خرید هستند به سراغ شما بیایند.

  1. رفع مشکلات فنی

ایجاد یک پایه محکم برای وب سایت شما شامل حل هر گونه مشکل فنی است که ممکن است دید کلمات کلیدی ارگانیک شما را کاهش دهد.

صفحات سایت باید هم به راحتی پیدا شوند و هم توسط موتورهای جستجو و کاربران پیمایش شوند.

اگر هدایت وب سایت شما برای کاربران و موتورهای جستجو برای خزیدن دشوار باشد ، رتبه بندی کلمات کلیدی شما احتمالاً تحت تأثیر منفی قرار می گیرد.

و برعکس – اگر وب سایت شما هم برای کاربران و هم برای گوگل بهینه است ، رتبه بندی شما مطمئناً افزایش مثبت خواهد داشت.

اطمینان حاصل کنید که سایت شما دارای ساختار وب سایت محکمی است ، پیوندهای شکسته را برطرف کرده و هرگونه مشکل محتوای تکراری را برطرف کنید.

انجام یک ممیزی کامل فنی SEO برای اطمینان از پرداختن به تمام مسائل فنی اولویت دار ضروری است.

11راه بهبود کلمات کلیدی

  1. بر تجربه کاربری تمرکز کنید

تجربه کاربری و ارزش ویژه نام تجاری هنگام بحث در مورد مشاهده جستجوی ارگانیک مهم است.

در حالی که تجربه کاربر ممکن است مسئولیت مستقیم موتورهای جستجو نباشد ، مهم است که تجربه کاربر و SEO با هم کار کنند.

در اینجا برخی از عناصر کلیدی وجود دارد که فرصتی برای بهبود UX و SEO ارائه می دهد:

تحقیق در مورد کلمات کلیدی: کلمات کلیدی را که قصد جستجوی صحیح دارند و با زبانی که مخاطبان مورد نظر شما از آن استفاده می کنند ، مورد هدف قرار دهید.

برچسب گذاری صفحه: اطمینان حاصل کنید که برچسب گذاری صفحه جذاب است و باعث کلیک بر روی وب سایت شما می شود (برچسب های عنوان ، توضیحات متا ، سرفصل های اصلی).

بهینه سازی محتوا: کاربران را در صفحه نگه دارید و مقصد منطقی دیگر یا مرحله بعدی را در اختیار آنها قرار دهید. این شامل همه چیز از ناوبری تا کپی ، پیوند متقابل داخلی و دعوت به اقدامات در سایت شما می شود.

سرعت صفحه: مطالبی را که درخواست می کنند به سرعت و یکپارچه در اختیار کاربران قرار دهید. فشرده سازی تصاویر ، سازگار با موبایل ، تمیز کردن کد و سرعت بخشیدن به سرور شما از نمونه های آن است.

  1. بهینه سازی برای کاربران و موتورهای جستجو

بسیاری از ما آنقدر بر بهینه سازی محتوا برای گوگل متمرکز شده ایم که فراموش می کنیم بازی نهایی چیست – برای رسیدن به مجموعه ای از افراد بسیار هدفمند.

در حالی که موتورهای جستجو و انسانها روش متفاوتی برای خواندن و هضم محتوا دارند ، مطمئناً وجوه مشترکی وجود دارد که به اطمینان از ایجاد محتوا با در نظر گرفتن هر دو کمک می کند.

هم روبات ها و هم انسان ها می خواهند محتوای سایت ما اینگونه باشد:

واضح و مختصر باشد.

اطلاعات دقیق ارائه دهید.

زیرمجموعه های مرتبط را پوشش دهید.

این مهم است که از ابتدای فرآیند تولید محتوا به خاطر داشته باشید.

همانطور که ما در مورد راه هایی برای خواندن آسان مطالب خود برای کاربران و موتورهای جستجو فکر می کنیم ، تگ های سربرگ کلیدی هستند.

برچسب های سرصفحه مناسب نه تنها خوانایی کلی مطالب شما را بهبود می بخشد ، بلکه این اطمینان را نیز به وجود می آورد که موتورهای جستجو می توانند سلسله مراتب مهمترین مطالب صفحه را دنبال کنند.

تصاویر نیز باید مورد توجه قرار گیرند ، زیرا ارائه تصاویر جذاب تر می تواند همه تغییرات را برای کاربران ایجاد کند. همچنین این فرصت را برای بهینه سازی بیشتر موتورهای جستجو از طریق متن ALT و نام فایل ارائه می دهد.

نکته هایی را برای انتخاب کلمات کیدی را درصوت زیر برای شما قرار داده ایم.

  1. ایجاد عناوین چشم نواز و جذاب

به جرات می توانم بگویم که برچسب های عنوان مهمترین عنصر SEO در یک صفحه وب هستند

نه تنها به این دلیل که بهترین روش SEO است ، بلکه به این دلیل است که اولین چیزی است که کاربران در نتایج جستجو و در رسانه های اجتماعی مشاهده می کنند.

برچسب عنوان بزرگترین فرصت شما برای جلب توجه کاربران و ترغیب آنها به کلیک بر روی صفحه است.

صفحه ای را که می خواهید برای کلمه کلیدی مورد نظر رتبه بندی کنید، تعیین کنید و سپس راهی برای مشخص شدن عنوان خود از سایر صفحات پیدا کنید.

بله، هدف کلمه کلیدی باید در ابتدای تگ عنوان درج شود، اما چگونه می توانید کاربران را برای کلیک تشویق کنید؟

BuzzSumo 100 میلیون عنوان را تجزیه و تحلیل کرد و فهمید که:

عناوین احساسی باعث ایجاد تعامل می شوند.

کنجکاوی و فضول گرایی درگیر می شوند.

پست های لیست و شماره ۱۰ در سرفصل ها بسیار قدرتمند است.

در حالی که توضیحات متا تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی ها ندارند، باید با برچسب های عنوان شما همکاری نزدیک داشته باشند. در صورت امکان کلمه کلیدی و همچنین دعوت به اقدام برای کاربران را وارد کنید.

هدف از برچسب عنوان و توضیحات متا شما باید توضیح مزیت برای کاربران، برانگیختن احساسات و ایجاد تعامل باشد، در حالی که از بهترین شیوه های SEO استفاده می کنید.

  1. مطابق با به روز رسانی الگوریتم باشید

چرا باید به جدیدترین به روزرسانی های الگوریتم گوگل اهمیت دهید؟

از آنجا که متخصصان SEO خوب در بالای آن موارد هستند. در میان بسیاری از دلایل دیگر ، به شما اطمینان می دهد که رتبه بندی کلمات کلیدی شما نه تنها ثابت است ، بلکه دائما در حال بهبود است.

آگاهی از زمان به روزرسانی الگوریتم و زمان اتمام آن برای اهداف ردیابی مفید است و به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی و نوسانات ترافیک را به علت اصلی ردیابی کنید.

این به شما کمک می کند تا استدلال احتمالی را در مورد چگونگی علت آسیب دیدن یک سایت در به روزرسانی ، یا رتبه بندی کلمات کلیدی خاص و قطعات محتوا که ممکن است تحت تأثیر آن قرار گرفته است ، کشف کنید.

همانطور که اخیراً تجربه کرده ایم ، هنگامی که چندین به روزرسانی الگوریتم در مدت زمان کوتاهی اتفاق می افتد ، تشخیص اینکه چرا برخی تغییرات سایت رخ داده است و تجزیه و تحلیل تأثیر یک به روز رسانی خاص بسیار دشوار است.

  1. به سوالاتی که مردم می پرسند پاسخ دهید

واضح است که گوگل مأموریت دارد که به کاربران پاسخ دهد.

بهینه سازی نتایج ویژه افراد و ویژگی های پرسیده شده در مورد اولویت کلید واژه های کلیدی شما اکنون به بخشی اساسی از استراتژی SEO تبدیل شده است.

در حالی که مطمئنا بحث زیادی در مورد ارزش مستقیم وجود دارد که رتبه بندی در “موقعیت صفر” نتایج جستجو یک تجارت را ارائه می دهد ، در نهایت ، من این سوال را مطرح می کنم:

آیا ترجیح می دهید رتبه رقیب خود را در کادر پاسخ برای آن عبارت جستجو داشته باشید؟

تا آنجا که ما می دانیم ، نتیجه Featured Snippet به این زودی از بین نمی رود و عدم رتبه بندی در آن می تواند به معنای از دست دادن دید برای رقبای شما یا حتی “غضبناک” Google شما باشد.

  1. ایجاد پیوندهای ورودی ارزشمند

با جستجوی فرصت هایی در وب سایت خود برای پیوند متقابل به دارایی ها از متن های غنی از کلمات کلیدی شروع کنید. این به کاربران کمک می کند تا به محتوای مربوطه برسند و ارتباط کلمات کلیدی را ایجاد کنند.

متأسفانه ، ایجاد یک استراتژی پیوند داخلی قوی تنها نیمی از راه است. نیمی دیگر پیوندهای ورودی بسیار معتبر و ارزشمندی را از وب سایت های شخص ثالث ایجاد می کند.

این ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد ، اما برخی از تاکتیک های کلیدی برای تقویت وجود دارد:

محتوای قابل پیوندی ایجاد کنید که بر اساس تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی شما در رتبه بندی در نتایج جستجوی برتر است تا به ایجاد پیوندهای ورودی و بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی کمک کند.

از نام تجاری خود برای برخی از فرصت های سریع برای کسب پیوند ورودی از وب سایت هایی که قبلاً درباره شما صحبت می کنند ، نظارت کنید.

اگر می خواهید وب سایت های دیگر به شما لینک دهند ، به یاد داشته باشید که به وب سایت های دیگر لینک دهید. شما فقط به اندازه ای که لینک می دهید دریافت می کنید.

از رسانه های اجتماعی برای حمایت از ایجاد لینک استفاده کنید. برای دستیابی به روابط قبل از دستیابی به فرصت ایجاد لینک ، از قبل با اهداف خود تعامل داشته باشید.

اینها تنها چند تاکتیک برای شروع است. با این حال ، مطمئناً تاکتیک های پیشرفته تری برای ایجاد پیوند برای موفقیت در چشم اندازهای بسیار رقابتی امروز وجود دارد.

11راه بهبود کلمات کلیدی

  1. محتوای خود را به صورت استراتژیک تبلیغ کنید

من به طور خلاصه در بالا به این موضوع اشاره کردم ، اما همچنین مهم است که از کانالهای غیر SEO استفاده کنید تا بتوانید دارایی های خود را مشاهده کرده و از تلاش های ایجاد لینک خود پشتیبانی کنید.

هرچه توجه بیشتری به محتوای خود داشته باشید ، فرصت بیشتری خواهید داشت:

ایجاد پیوندهای ورودی

به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی بپردازید.

در حالی که ممکن است تاکتیک های مختلف تبلیغاتی برای انواع مختلف محتوا اعمال شود ، ایجاد یک چک لیست همیشه مفید است. به این ترتیب ، وقتی زمان ارتقاء دارایی فرا می رسد که لیستی از همه تاکتیک های ممکن را در اختیار دارید.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

توزیع در شبکه های اجتماعی

ارسال یک ایمیل به مشترکین

به اعضای داخلی تیم اطلاع دهید تا کاربران را تشویق کنند.

دستیابی به موارد ذکر شده در دارایی.

راه اندازی Google Alerts برای نظارت بر مکالمات پیرامون موضوع.

به طور مستقیم با متخصصان یا تأثیرگذاران خاصی به اشتراک بگذارید.

پاسخ به سوالات مرتبط در Quora یا انجمن های دیگر.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی.

شناسایی فرصتهای داخلی

ایجاد یک ارائه SlideShare یا استفاده مجدد از دارایی در اشکال دیگر.

  1. به طور مداوم بهینه سازی و بهبود محتوا

ما می دانیم که نتایج موتورهای جستجو دائما در حال تغییر است و این بدان معناست که شما باید بهینه سازی ها و بهبودهای مستمر را در محتوای خود انجام دهید.

به عنوان مثال ، فقط به این دلیل که برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص نتیجه Featured Snippet را بدست آورده اید ، به این معنی نیست که در آنجا خواهید ماند.

تجدید محتوای شما اطمینان می دهد که بهترین اطلاعات و به روز ترین را به کاربران ارائه می دهید و دید کلمات کلیدی را افزایش می دهید.

اگر محتوا قدیمی باشد ، احتمالاً رتبه کلمات کلیدی مرتبط کاهش می یابد.

از سوی دیگر ، اگر همیشه به دنبال فرصت هایی برای تازه سازی مطالب خود و ارائه بهترین مطالب به کاربران هستید ، احتمالاً رتبه کلمات کلیدی را افزایش خواهید داد.

بهینه سازی محتوا هرگز نباید یکبار انجام شود ، به خصوص اگر نتایج مورد نظر خود را مشاهده نمی کنید. اگر دارایی رتبه بندی نشده است ، آن را مجدداً برای ارتباط ، قصد جستجو ، مشارکت و خوانایی بهینه کنید.

هدف شما باید این باشد که محتواهایی را به کاربران ارائه دهید که بهتر از هر چیز دیگری است که برای عبارت نمایش داده شده نمایش داده می شود.

این مفهوم که “اگر خراب نشد ، آن را برطرف نکنید” مطمئناً در اینجا صدق می کند.

به عنوان مثال ، اگر از نظر کلمه کلیدی بسیار رقابتی و بسیار جستجو شده در رتبه اول در Google قرار دارید ، نمی خواهید خطر از دست دادن آن را داشته باشید.

در این صورت ، من تغییر برچسب عنوان یا هر چیزی که می تواند تأثیر منفی داشته باشد را توصیه نمی کنم.

با این حال ، ممکن است فرصتی برای تبدیل دارایی که رتبه بندی آن برای تبدیل بیشتر مناسب است ایجاد شود و کاربران را تشویق به ماندن در سایت شما کند.

افکار نهایی

اشتباه نکنید اینگونه نیست که تاکتیک هایی مانند برچسب گذاری صفحه و بهینه سازی محتوای درون صفحه دیگر مهم نیستند. اما ، همچنین ضروری است که SEO ها به نمای ۱۰۰۰۰ فوت وب سایت خود نگاه کنند.

اگر نتایج مورد نیاز خود را از تاکتیک های رتبه بندی خاصی بدست نمی آورید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که یک قدم به عقب بردارید و وب سایت خود را جامع تر ببینید.

و  به یاد داشته باشید ، ممکن است برای یافتن تاکتیک هایی که بیشترین تأثیر را در سایت منحصر به فرد شما خواهند داشت ، برخی آزمایش ها ، شکست ها و آزمایش های دیگر طول بکشد.

امیدوارم این مقاله ایده ها و ملاحظات جدیدی را برای کمک به بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی شما در Google ارائه کرده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *