تقویم تولید محتوا، با زیاد شدن تعداد شبکه های اجتماعی به یکی از ابزارهای ضروری تولید محتوا تبدیل شده است. در این مطلب هر آن‌چه لازم داریم درباره تقویم تولید محتوا بدانیم را بررسی و ۱۱ نمونه از آن را معرفی کردیم.

چه شباهتی بین سفرهای خارج از شهر، یک سخنرانی در مراسم عروسی و سوشال‌مدیا وجود دارد؟ برنامه‌ریزی

شما می‌توانید آن‌ها را با تکیه‌بر حافظه خود انجام دهید، اما داشتن یک برنامه و دانستن مسیر حرکت بهتر است.

به‌خصوص در زمان ایجاد استراتژی برای محتوا و برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی داشته باشید.

در این زمان، نظر بیشتر بازیاب‌ها این است که شبکه‌های اجتماعی نقش اساسی در اثرگذاری ورودی استراتژی بازاریابی بازی می‌کنند. تعداد شبکه‌ها اجتماعی زیاد است داشتن برنامه برای نظم در مدیریت و انتشار مطالب در این پلتفرم‌ها اهمیت دارد.

استفاده از تقویم تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی چه مزایایی دارد؟

همه ما مشغله داریم، وقتی بدون برنامه‌ریزی شروع انجام کارها می‌کنیم، برخی موارد از دستمان در می‌رود. برای محتواگذاری در شبکه اجتماعی نیز استثنایی وجود ندارد. 

دقیقاً مانند وبلاگ‌نویسی، برای داشتن یک استراتژی موفق در شبکه‌های اجتماعی به انتشار منظم و تعامل با کاربران نیاز دارید تا بتوانید نتایج مثبت را ببینید که از نظر seo،دیده‌شدن برند،lead generation یا هر سه مورد.

پس، اگر از تقویم  محتوا در رسانه های اجتماعی استفاده نکردید، با من همراه بشید:

۱٫تقویم با ساماندهی همه چیز به شما برای مواجه با شرایط نامناسب کمک می‌کند. با تقویم سوشال‌مدیا، بازاریابان می‌توانند برای پست‌ها از هفته‌ها و ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنند که با این کار وقت آزاد بیشتری در آینده برای کار روی استراتژی‌ها خواهید داشت و پست‌های عجولانه را در حوزه کاری‌تان را از بین می‌برد.

در غیر این صورت، هر روز وقت ارزشمندتان را اینترنت صرف یافتن محتوا و اشتراک‌گذاری روزانه می‌کنید که یک قاتل بهره‌وری (productivity killer) شناخته شده است.   

 

  ۲٫ تقویم به شما کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی پیام سفارشی برای هر یک از شبکه‌های اجتماعی به‌جای نابود کردنشان با پست یکسان در همه  پلتفرم.

بازاریابان باید برای ایجاد پیام سفارشی در هر یک از شبکه‌های اجتماعی وقت بگذارند، ولی با این کار در طول زمان هفته خود صرفه‌جویی می‌کنند و هنگام ارسال مطلب اطمینان دارند که روی آن فکر کردند و وقت گذاشتند. 

 

۳٫ تقویم‌ها به ردیابی عملکرد پست‌ها برای برنامه‌ریزی برای پست‌های آینده کمک می‌کنند. بدون تقویم، بازاریابان محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند بدون آنکه بتوانند عملکردهای بزرگ و گذشته خود را ردیابی کنند. بازاریابان می‌توانند با نگاه به گذشته و آنالیز آن، متوجه شوند که کدام محتوا بهترین عملکرد را دارد تا استراتژی خود را متناسب با آن تنظیم کنند.

۴٫ با کمک تقویم، بازاریابان می‌توانند برای روزهای جشن و تعطیلات، مانند روز ملی گربه برنامه‌ریزی کنند. با این کار محتوای زمانی خود را تنظیم کرده و با کاربران تعامل بیشتری داشته باشند.

حالا که با مزایای تقویم تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی در اینجا آشنا شدید، لیست ابزارهای برتر را برای سازماندهی کارها بررسی کنید.

 

ابزارهای تقویم تولیدمحتوا رسانه های اجتماعی برای برنامه ریزی پیام های شما

 

۱ . قالب HubSpot قابل بارگیری برای اکسل

تقویم تولید محتوا

 
قالب HubSpot-تقویم تولید محتوا قابل بارگیری در اکسل
قالب HubSpot

ممکن است بازاریابان از اکسل برای گزارش‌ها و تجزیه‌وتحلیل نقش داده‌ها خود استفاده کنند، ما این ابزار برای سازمان‌دهی در تولید محتوای رسانه‌های اجتماعی مفید است. اکسل را با توجه ‌به اولویت‌ها و معیارهای تیم سفارشی‌سازی کنید، در نتیجه این یک ابزار عالی برای برنامه‌ریزی آینده است.

خبر خوب! ما از قبل یک کار بزرگ را با ایجاد یک قالب برای محتواگذاری در شبکه اجتماعی با قابلیت بارگیری در اکسل انجام دادیم. بازاریابان با این الگو می‌توانند به‌آسانی برای پست‌های روزانه، ماهانه و سالانه در شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنند، و بیشتر تمرکز خود را به رویدادهای بزرگ، تعطیلات، نشریات و مشارکت بگذاریم.

  • از برگه‌های برنامه‌ریزی ماهانه در قسمت بالا استفاده کنید تا بتوانید با چشم اندازی از بالا در مورد محتوای معین شده یک ماه را ببینید.
  • در برگه مخزن محتوا، کاربران می‌توانند محتوایی که تبلیغات منتشر کرده‌اند برای پیگیری آنها نگهداری کنند و به‌راحتی مطالب قدیمی تبلیغ شده را به برای تبلیغ مجدد به یاد بیاورند.
  • در برگه‌های به‌روزرسانی شبکه اجتماعی، کاربران می‌توانند برای رسانه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنند و پیش‌نویس پست‌های را آماده کنند. این برگه‌ها اهداف سازمانی دارند و برای انتشار پست‌ها باید آنها را در شبکه هی اجتماعی بارگذاری کنید

این ابزار را می‌توان به صورت رایگان برای تهیه پیش‌نویس پست‌های رسانه‌های اجتماعی تهیه کرد، یا به صورت انبوه و زیاد در برای بارگذاری انتشار پست‌ها استفاده کرد تا کارایی بالا رود.

۲ . Google Drive

تقویم تولید محتوا و سازمان دارایی

گوگل درایو دارای چندین ویژگی مفید است که با ایجاد یک تقویم محتوایی موثر را برای کار بازاریابان شبکه‌های اجتماعی آن می‌کند.

در اینجا مثالی از نحوه استفاده یک تیم از تقویم گوگول برای ردیابی سرمقاله و شبکه‌های اجتماعی در تقویم خود آورده شده تا از ایجاد پست‌ها همسو با محتوای جدید وبلاگ اطمینان حاصل شود. می‌توان این تقویم‌ها را با چندین به‌راحتی با چندین تیم به اشتراک گذاشت تا از اختلاف زمان‌بندی جلوگیری کرد و از اجرای درست کمپین‌ها اطمینان داشت.

نمونه تقویم تولید محتوا در گوگل درایو
 

بازاریابان همچنین می‌توانند از گوگل شیت برای اشتراکی برای برنامه‌ریزی پست‌ها در شبکه‌های، پیگیری وضعیت محتواهای مختلف و تعیین وظیفه به اعضای تیم، همه در یک پلتفرم استفاده کنند.

گوگل شیت
 

با کمک گوگل داک، کاربران می‌توانند همه نظرات را یکجا نگهداری کنند در پروژه‌های مختلف را بدون ارسال ایمیل و عقب و جلو کردن برنامه‌ریزی برای جلسه، ملاقات کنند. این ویژگی برای شبکه‌های اجتماعی مفید است که گاه نیاز به تهیه و تصویب سریع داشته باشند.

گوگل داک
 

مشتریان HubSpo می‌توانند با اتصال حساب گوگل درایو خود به پورتال HubSpo ،فایل‌های خود را به‌راحتی از دارایی به نرم‌افزار HubSpo خود بارگذاری کنند.

۳ . Loomly

برنامه ریزی محتوا ، ایجاد ، انتشار و تقویم

تقویم سوشال loomly
 

اگر می‌خواهید تقویم محتوا فراتر از تاریخ انتشار باشد می‌توانید از یک پلتفرم برنامه‌ریزی و انتشار محتوا هم‌زمان مانند Loomly استفاده کنید.

Loomly ابزارهایی فراتر از مدیریت محتوا دارد، حتی می‌تواند الهام‌بخش باشد و ایده‌هایی برای کمک به ایجاد محتوا شما ارائه دهد. این امکان را می‌دهد که داده‌های محتواهای خود و زمان‌بندی پست‌ها را در نمای تقویم و لیست مدیریت کنید، و هر آنچه در حال انجام است را تحلیل و تجزیه کنید.

با این حال، قوی تریت ویژگی ان داشتن یک محیط همگاری و تایید است که تیم ها بتوانند نمونه های اولیه و نظرات خود را ارائه دهند، گزارش نسخه ها را مشاهده و برای تایید علامت گذاری کنند، این ویژگی میتواند به شما کمک کند تا کارایی خود را افزایش دهید در صورتی که یه نظر میرسد تا در یک پروژه خاص آشپزهای زیادی در آشپزخانه حضور دارند”

۴ . Trello

مدیریت وظایف و تقویم تولید محتوا

نمونه ای تقویم تولید محتوا در ترلو
 

ترلو یکی دیگر از ابزار های سازمانی برای همکاری موثر تیمی است،همچنین یک نمای کامل تقویم(در شکل بالا)ارائه می دهد که تجسم زمان مختوای در حال انتشار را آسان میکند. به طور ویژه مدیران رسانه های اجتماعی می توانند از “کارت”های ترلو و “تابلو”های اختصاصی و “لیست” های سفارشی برای ترسیم لیست کارهای مورد نیازریالمدیریت تقویم محتوا،برنامه ریزی کمپین و ایده های حاصل از طوفان مغزی استفاده کنند.

ترلو فقط یک به یک ساختار محدود نمیشود: کاربران میتوانند تخته ها را با توجه به نیاز خود سفارشی سازی کنند. به عنوان مثال یک تیم  میتواند سازماندهی تابلو ها را برای پست های شبکه های اجتماعی برای یک هفته معین، در یک پلتفرم خاص ایجاد کند، یا ایده های خود در هر زمینه ای مانند کمپین و آگهی های روزانه را ارسال کند. 

کارت های ترلو امکان سفارشی سازی زیادی دارند. که شما مینوانید پیشرفت، تکمیل چک لیست مورد نظر را دنبال کنید،که برای بازاریابان که دنبال ردیابی پشرفت کمپین هستند مفید است.

علاوه بر این، می توان کارت های ترلو را به هر یک از اعضای تیم اختصاص داد، با زمان مشخص و جایی برای اظهارنظر کردن . کاربران میتوانند برچسب های کارت را با توجه به وضعیت انتشار سفارشی سازی کنند تا کل تیم بتواند پیشرفت پست های شبکه های اجتماعی و زمان ارسال آنها را در تقویم مشاهده کنند. همچنین برچسب ها قابلیت نمایش نوع شبکه های اجتماعی مختلف که محتوا در آن منتشر میشود را نمایش دهند.

۵ . SproutSocial

تقویم انتشارات اجتماعی و محتوا

SproutSocial تقویم برنامه ریزی در رسانه های اجتماعی
 

تقویم و ابزار نشر رسانه‌های اجتماعی  Sprout Socialبرنامه ریزی پست ها در همه شبکه های اجتماعی را برای تیم ها و افراد آسان تر می‌کند. می‌توان با برنامه ریزی ارسال محتوا، آنها را را به صورت خودکار در توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین، پینترست و غیره انجام دهد.

همچنین میتوان با برچسب گذاری در هر پست شبکه های اجتماعی و با اضافه کردن یادداشت در کمیپن‌ها برای ردیابی و گزارش گیری جهت استراتژی بهتر استفاده کرد. علاوه بر این، برای انتشار از مجموعه ابزاری به نام Optimal Send Times استفاده میکند که با تجزیه و تحلیل داده‌های رسانه های اجتماعی ، در زمانی که مخاطبان شما بیشتر درگیر هستند به صورت خودکار محتوا را نشر دهد.

۶ . Evernote

تقویم محتوا ، مدیریت وظیفه و سازمان دارایی

تقویم برنامه ریزی روزانه Evernote

Evernote  یک برنامه یادداشت برداری است که بازاریابان برای پیگیری تمام قسمت های متحرک که میتواند شامل کمپینی در شبکه های اجتماعی شود استفاده می‌کنند.

این ابزار شامل گزارش های سالانه، ماهانه، هفتگی و ساعتی است که به راحتی هنگام انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی ،هنگام تولید محتوای وبلاگ و غیره برای شما سفارشی سازی می‌کند.

از دیگر ویژگی آن میتوان به افزونه Evernote’s Web Clipper در گوگل کروم اشاره کرد که بازاریابان با این ابزار می‌توانند لینک های خود را به راحتی در نوت‌بوک Evernote ذخیره کنند و بعدا به اشتراک بگذارند.

برای موبایل Evernote نیز دارای ویژگی جالبی است که به بازاریابان کمک می‌کند تا ایده های محتوای رسانه های اجتماعی خود به طور مستقیم نگهداری کنند.به عنوان نمونه، می‌توان عکاسی کرد و آن را در فایل‌های خود در Evernote ذخیره کرد و بعدا از آن استفاده کرد.

این ویژگی برای خالقان محتوای صفحات اجتماعی که به دنبال ذخیره تعداد زیادی عکس برای انتشار در اینستاگرام هستند بسییار ارزشمند است.

۷ . Hootsuite

تقویم انتشارات اجتماعی و محتوا

تقویم رسانه اجتماعی-Hootsuite
 

Hootsuite یک ابزار برنامه‌ریز داخلی برای کمک به شما در ایجاد کمپین‌ها، شناسایی شکاف انتشار و همکاری با تیم تولید محتوا ارائه می دهد. ویژگی های اصلی آن در انتشار محتواهای رسانه های اجتماعی و قبل از نشر است ، اما همچنین دارای ویژگی های غنی برای همکاری و تأیید پست است. حتی می توانید بدون وارد شدن به حساب خود ، محتوا را از منابع دیگر انتخاب کنید. پس از ایجاد محتوای خود ، می توانید آن را با ابزار Composer ، که با توجه به قالب منحصر به فرد هر شبکه اجتماعی برای نمایش ، پیش نمایش دهید.

۸ . Agorapulse

تقویم انتشار تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

محیط تقویم Agorapulse
 

مشابه Agorapulse ، Hootsuite ابزارهای انتشار در رسانه‌های اجتماعی و تقویم تولید محتوا را ارائه می دهد تا بتوانید حساب های رسانه‌های اجتماعی خود را به راحتی مدیریت کنید. این شامل برنامه ریزی (یا برنامه ریزی مجدد) ، صف‌بندی و بارگذاری انبوه پست‌ها می‌شود، که برای کسانی که برنامه‌های محتوای سه‌ماهه یا ماهانه انجام می‌دهند فوق‌العاده مفید است. اما آنچه Agorapulse را متفاوت می کند ، صندوق ورودی اجتماعی آن است که به شما امکان می‌دهد تا تمام تعاملات را از سیستم‌عامل‌های مختلف در یک مکان واحد مدیریت کنید. به هرحال، محتوا فقط یک فعالیت تک‌کاره نیست. این در مورد ایجاد آگاهی و تعامل با خوانندگان شما نیز هست.

۹ . StoryChief

برنامه ریزی و توزیع محتوا

تقویم مدیریت محتواStoryChief
 

اگر از تقویم تولید محتوایی بیش از زمان فعال شدن پست ‌ها بخواهید ،StoryChief گزینه خوبی است. با تقویم هوشمند StoryChief ، می‌توانید استراتژی محتوای خود را در کانال ها بهتر برنامه‌ریزی کنید. این نه تنها جدول زمانی شما را نشان می دهد. همچنین به شما امکان می‌دهد مشارکت کنندگان را به وظایف اختصاص دهید و بر اساس کمپین فیلتر کنید. StoryChief خود ابزار خود را به عنوان “بستر توزیع محتوا” توصیف می‌کند که تجزیه و تحلیل و انتشار را در چندین کانال برای یک روش ساده‌تر برای ایجاد محتوا متحد می‌کند. از همه بهتر این است که با برنامه‌های تقویم مورد علاقه شما و همچنین HubSpot همگام سازی می شود.

۱۰ . ClearVoice

ایجاد و مدیریت محتوا

تقویم تولید محتوا ClearVoice
 

پس برنامه‌ریزی و ایجاد محتوا چه شد؟ ClearVoice ابزارهای ایجاد محتوا را برای متناسب با گردش کار شما ارائه می‌دهد. در حالی که ادعای بزرگ شهرت آن‌ها جستجوی شبکه استعداد آنها است که به شما امکان می‌دهد سازندگان محتوا را پیدا کرده و به آنها متصل شوید تا در پروژه های خود کار کنید، ClearVoice همچنین ویژگی‌هایی برای مدیریت وظایف برای همکاران داخلی و خارجی دارد. می توانید پروژه‌هایی را در رابط کاربری ایجاد کنید که مدیریت سرمقاله را آسان می کند. آنها همچنین دارای داشبورد و تقویم تحریری پویا با قابلیت تعاملی فراوان هستند و با سایر نرم افزارهای محبوب ادغام شده است.

۱۱ . Zerys

ایجاد و مدیریت محتوا

zerys content calendar feature

Zerys پلتفرم دیگری است که شما را با فریلنسرهای ایده‌آل خود برای ایجاد محتوا جفت می‌کند. با این‌حال، خود را به عنوان یک پلتفرم اختصاصی به موفقیت محتوا عرضه می‌کند و ویژگی‌هایی را برای برنامه ریزی محتوا ، تولید ، انتشار ، تبلیغ ، تبدیل و تجزیه و تحلیل ارائه می دهد. شما می توانید پروژه های محتوای نامحدود را مدیریت کنید ، کلمات کلیدی و عناوین محتوای وبلاگ را برنامه ریزی کنید ، نویسندگان را استخدام کنید و تمام زمان‌ها را در یک تقویم یکپارچه مشاهده کنید. نویسندگان داخلی شما نیز می توانند از این پلتفرم با ویژگی های مدیریت پروژه که Zerys ارائه می دهد ، استفاده کنند. همچنین با HubSpot ادغام می شود تا انتشار بهتری باشد.

شروع به کار در برنامه رسانه های اجتماعی خود

اکنون چند ابزار تقویم تولید محتوا را برای تقویت استراتژی رسانه های اجتماعی مورد بررسی قرار دادیم، آن‌ها را استفاده و آزمایش کنید. تیم‌ها در رسانه های اجتماعی متفاوتند، ترکیبی از این ابزارها کمک میکند تا استراتژی به طور موثر برای هدایت ROI اجرا شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *