Close up ux developer and ui designer use augmented reality app brainstorming about mobile interface wireframe design on desk at modern office.Creative digital development agency


هویت برند چیست و چرا به آن نیاز دارید؟


یک نام تجاری به‌اندازه درک مردم از آن خوب است. صرف‌نظر از اینکه محصولات چقدر خوب هستند یا قیمت‌ها چقدر رقابتی هستند، نام تجاری اصلی‌ترین چیزی است که شما را از رقبا متمایز می‌کند و تنها چیزی است که باعث می‌شود کسب‌وکارتان فوراً در دریایی از رقبا قابل‌تشخیص باشد، بنابراین هویت نام تجاری قوی برای موفقیت بلندمدت و رشد کسب‌وکار بسیار مهم است.

هویت نام تجاری بسیار بیشتر از نام شرکت، رنگ برند یا لوگوی منحصربه‌فرد کسب‌وکار شما است. اگرچه این‌ها اساساً بخشی از هویت نام تجاری هستند، اما تنها عناصر نیستند.

هویت نام تجاری، به بیان ساده، مجموع کل ظاهر بصری، ارتباطات و ظاهر بیرونی برند شما است. این ظاهر و احساس نام تجاری و همچنین نحوه صحبت با توده‌ها است. به‌عبارت‌دیگر، هویت برند برای یک شرکت همان شخصیتی برای یک فرد است.

این می‌تواند شامل لوگو، تایپوگرافی، رنگ، شعار، شمایل‌نگاری، بسته‌بندی و موارد دیگر باشد. درواقع، بسته به صنعت، حتی می‌تواند به عناصری مانند طعم نیز گسترش یابد. به این فکر کنید که چگونه بلافاصله لوگوی قرمز و سفید Coca-Cola را تشخیص می‌دهید و چگونه طعم نوشابه از نام تجاری دیگر متفاوت است.

کوکاکولا – چگونه هویت نام تجاری ایجاد کنیم؟

با عناصر کلیدی یک نام تجاری بیشتر آشنا شوید تا بفهمید چه چیزی هویت برند را می‌سازد.

یادگیری نحوه ایجاد هویت برند به دلیل عوامل زیر بسیار مهم است:

نام تجاری را به‌یادماندنی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا از هم جدا شوید.

قدرت را در بازار ایجاد می‌کند.

کمک می‌کند تا اعتبار و اعتماد را در طول زمان ایجاد کنید.

این به‌عنوان یک الگو برای تمام تلاش‌های بازاریابی و تبلیغاتی آینده شما عمل می‌کند، بنابراین به شما در حفظ ثبات کمک می‌کند.

۳ عنصر اصلی هویت برند برنده

 چه چیزی هویت نام تجاری قوی را می‌سازد؟ هنگام ایجاد هویت برند چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟ خوب، به‌عنوان یک قاعده کلی، هویت نام تجاری قوی باید دارای عناصر زیر باشد:

متمایز باشد. شما می‌خواهید مطمئن شوید که بلافاصله توجه مخاطب را جلب کرده و از رقبای خود جداشده‌اید.

باید به‌یادماندنی باشد و تأثیر بصری قوی‌ای داشته تا افراد بتوانند محصول شما یا سایر عناصر برند تجاری را با دیدن آن فوراً تشخیص دهند.

مقیاس‌پذیر باشد. هویت برند شما باید به‌اندازه کافی سازگار بوده تا به‌یادماندنی و معتبر باشد؛ اما باید انعطاف‌پذیری کافی برای رشد و تکامل در کنار تجارت خود را داشته باشید.

چگونه هویت برند ایجاد کنیم؟

اکنون‌که فهمیدید چه چیزی باعث ایجاد هویت تجاری قوی می‌شود، بیایید دریابیم که چگونه می‌توان آن را از ابتدا ایجاد کرد. در اینجا پنج مرحله در مورد چگونگی ایجاد هویت نام تجاری وجود دارد:

مرحله ۱: هدف برند خود را تعیین کنید

چرا نام تجاری شما وجود دارد؟ چه مشکلاتی را حل می‌کند؟ چه چیزی شمارا از رقبا متمایز می‌کند؟ بسیار مهم است که فرایند ایجاد هویت برند را با تعیین هدف اصلی نام تجاری خود آغاز کنید که درنهایت سایر جنبه‌های استراتژی نام تجاری شمارا هدایت کرده و به شما کمک می‌کند تا شعار، صدای نام تجاری و موارد دیگر را پیدا کنید. همچنین می‌توانید از هدف تجاری خود برای ارائه کلی از ویژگی‌های کلیدی و مزایای نام تجاری خود استفاده کنید که شمارا از بقیه متمایز می‌کند.

چه چیزی شمارا منحصربه‌فرد می‌کند و چرا مشتریان باید شمارا نسبت به رقبا انتخاب کنند؟

به‌عنوان‌مثال، ممکن است یک برنامه یادداشت‌برداری بفروشید که به افراد کمک می‌کند افکار و ایده‌های خود را سازمان‌دهی کنند. در این مورد، ممکن است هدف برند شما این باشد که زندگی را برای متفکران و نویسندگان آسان‌تر نمایید.

با برنامه یادداشت‌برداری، واضح است که هدف برند ارائه یک‌راه حل ساده برای یادداشت‌برداری کردن افراد است و این سادگی به‌طور مداوم از طریق نام تجاری، طراحی وب‌سایت، کپی و طرح برنامه آن‌ها قابل‌مشاهده است.

مرحله ۲: درباره رقابت تحقیق کنید

یکی از اهداف اصلی بندسازی این است که کسب‌وکار خود را از رقبا متمایز کنید و برای اینکه خود را متمایز کردن، باید درک کنید که خود را از چه چیزی متمایز قرار است بکنید. این بدان معناست که بدانید چشم‌انداز رقابتی چگونه است و رقبای شما از چه استراتژی‌های تجاری استفاده می‌کنند.

ایده‌ای از نحوه نمایش رقبای خود داشته باشید. آن‌ها از چه نوع شخصیت‌های تجاری استفاده می‌کنند؟ به نظر می‌رسد چه عناصر بصری در چشم‌انداز برجسته هستند؟ به‌عنوان‌مثال، ممکن است متوجه رقبای مستقیم خود شوید که از ترکیب سبز و سفید در رنگ‌های برند خود استفاده می‌کنند. این می‌تواند فرصتی عالی برای متمایز کردن خود با استفاده از یک طرح رنگی کاملاً متفاوت باشد.

در مورد استارت آپ Hello Fresh، رنگ سبز برند تجاری برجسته است زیرا سایر خدمات تحویل کیت غذا معمولاً دارای رنگ آبی یا قرمز/نارنجی است.

مرحله ۳: درباره مخاطبان موردنظر خود تحقیق کنید

درحالی‌که هویت نام تجاری شما معمولاً بر اساس آنچه می‌خواهید به عموم ارائه دهید شکل می‌گیرد، ترجیحات و انتظارات مخاطبان هدف شما باید به همان اندازه تأثیرگذار باشد. باهدف گیری مخاطبان خود کاملاً مشخص‌شده و سعی کنید ایده بهتری ازآنچه برای آن‌ها جذاب است دریافت کنید. چه عناصر بصری و صدای نام تجاری با آن‌ها مطابقت دارد؟

به‌عنوان‌مثال، ممکن است در B2B باشید اما عمدتاً رهبران صنعت را هدف قرار می‌دهید؛ و در تحقیقات خود متوجه می‌شوید که آن‌ها عمدتاً تن‌های معمولی و محاوره‌ای را ترجیح می‌دهند تا زنگ‌های پیچیده؛ بنابراین شما بر اساس این یافته‌ها شخصیت، صدا و هویت بصری برند خود را شکل می‌دهید.

مرحله ۴: صدای برند و شخصیت خود را توسعه دهید

بر اساس همه بینش‌هایی که تاکنون جمع‌آوری کرده‌اید، زمان آن رسیده است که شخصیت و صدای منحصربه‌فردی را که می‌خواهید بانام تجاری خود مرتبط کنید توسعه دهید. این امر تا حد زیادی به محصولی که می‌فروشید و نوع افرادی که مورد هدف شما هستند بستگی دارد.

به‌عنوان‌مثال، شرکت‌های B2B معمولاً دارای صدای تجاری حرفه‌ای‌تر و معتبرتر و شخصیتی جدی خواهند بود؛ اما همان‌طور که قبلاً ذکر شد، اگر مخاطب اصلی آهنگ‌های مکالمه را ترجیح دهد، می‌تواند در عوض دوستانه و آموزنده باشد.

بسته به عوامل فوق، صدای برند شما می‌تواند سرگرم‌کننده، دوستانه و محاوره‌ای، یا حرفه‌ای، فنی و معتبر باشد. به‌طور مشابه، شخصیت برند شما می‌تواند قابل‌اعتماد، خودجوش، شخصی، جدی و موارد دیگر باشد. شما می‌توانید از بین صفات تقریباً بی‌پایان صفت‌ها را انتخاب کنید تا زمانی که با مخاطبان موردنظر شما مطابقت داشته باشد.

برای Freshly Chopped، داشتن یک شرکت غذای سالم به معنای حفظ شخصیت قابل‌اعتماد و صدای دوستانه است، همان‌طور که در حساب توییتر این برند مشاهده می‌کنید.

علاوه بر رسانه‌های اجتماعی، باید اجازه دهید شخصیت برند شما در هر کانال و بستر ممکن درخشان شود و باید به‌طور مداوم از صدای برند یکسان در تمام ارتباطات و پیام‌های تبلیغاتی برند خود استفاده کنید.

مرحله ۵: هویت بصری خود را توسعه دهید

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ایجاد هویت برند، توسعه هویت بصری نام تجاری است، زیرا تصاویر بصری بخش بزرگی از تصویر کلی را تشکیل می‌دهند که با برداشتن همه بینش‌هایی که در مورد هویت نام تجاری خود جمع‌آوری کرده‌اید و آن‌ها را به مفاهیم بصری تبدیل کرده و شروع کنید.

مهم‌ترین صفت‌هایی را که می‌خواهید بانام تجاری خود مرتبط کنید انتخاب نموده و سعی نمایید آن‌ها را تجسم کنید. به‌عنوان‌مثال، لوگوی فیل برای Evernote، برنامه یادداشت‌برداری، از این ضرب‌المثل آمده است-یک فیل هرگز فراموش نمی‌کند؛ بنابراین این ایده را تقویت می‌کند که برنامه در ذخیره یادداشت‌ها و ایده‌های شما بسیار قابل‌اعتماد است.

علاوه بر این، رنگ‌ها به انتقال پیام قدرتمند در هویت نام تجاری کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال، رنگ‌های روشن و بازیگوش می‌توانند نماد انرژی و جوانی باشند درحالی‌که سیاه‌وسفید می‌تواند ظرافت، سادگی و پیچیدگی را به شما نشان دهد.

علاوه بر این، رنگ‌های مختلف می‌توانند حالات متفاوتی را ایجاد کرده و نمای بصری نام تجاری شمارا بیشتر تقویت کنند. رنگ سبز می‌تواند باعث رفاه، ثبات، رشد یا حتی ارتباط نزدیک با طبیعت شود. آبی تیره می‌تواند نشان‌دهنده بلوغ، قابلیت اطمینان و امنیت باشد. از طرف دیگر رنگ زرد می‌تواند جوانی، خوش‌بینی و نشاط را برانگیزد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمادگرایی رنگ‌ها می‌توانید به ایده‌های بهتری برسید که کدام ترکیب رنگ با هویت بصری برند شما سازگار است.

علاوه بر گرافیک و تایپوگرافی نیز نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت برند خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال، فونت‌های سریف کلاسیک هستند، بنابراین احساس احترام و اعتماد را منتقل می‌کنند. فونت‌های اسکریپت، مانند حروف رسمی Rebrandly، حسی شخصی می‌دهند و ایده‌های خلاقیت و ظرافت را برمی‌انگیزند درحالی‌که در همان زمان قابل‌دسترسی هستند.

به همین ترتیب، فونت‌های مدرن هوش، سبک و انحصاری بودن را منتقل می‌کنند. درک بهتر روانشناسی فونت به شما کمک می‌کنند تا متوجه شوید که کدام نوع تایپ را باید بانام تجاری خود مرتبط کنید.

ادغام هویت نام تجاری خود در کسب‌وکار شما

درحالی‌که مراحل بالا شمارا در مورد چگونگی ایجاد هویت نام تجاری راهنمایی می‌کند، این پایان کار نیست. همچنین بسیار مهم است که هویت نام تجاری خود را در جنبه‌های مختلف تجارت خود ادغام کنید. این کلید شناختن و به‌یادماندنی بودن برای توده مردم می‌باشد؛ بنابراین مطمئن شوید که آن را به‌صورت یکپارچه از طریق وب‌سایت خود، ویترین‌های فروشگاهی، رسانه‌های اجتماعی، تلاش‌های بازاریابی محتوا، بسته‌بندی و غیره به نمایش می‌گذارید.

نکته حرفه‌ای:

حتی پیوندهایی که ایجاد می‌کنید و به‌صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارید بخشی از هویت نام تجاری شما هستند. اگر واقعاً می‌خواهید دید برند خود را افزایش دهید، مهم این است که از هر فرصتی برای نام تجاری در دسترس خود استفاده کنید – و با کمک ابزار مناسب که می‌تواند پیوندهای شمارا شامل شود.

بنابراین به‌جای استفاده از نشانی‌های اینترنتی عمومی، می‌توانید پیوندهای خود را با کوتاه کننده URL سفارشی مانند Rebrandly کوتاه و مارس کنید. با این کار، شما می‌توانید نام تجاری خود را روی پیوندهای خود قرار دهید که باعث افزایش آگاهی از نام تجاری و اعتماد به لینک می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *