طراحی وب سایت فروشگاهی


 

شاید از خود بپرسید که چرا همیشه یک الگوریتم جدید برای اینستاگرام ساخته می شود و دلیل این موضوع چیست، پاسخ این سوال برمیگردد به ماهیت تفکر انسانی، اینستاگرام به طور مداوم در تلاش است تا علایق ما را بشناسد و با توجه به خواسته های مخاطبان خود محتوا هایی را  به او پیشنهاد دهد که ممکن است آن را دوست داشته باشد.

اینستاگرام از ۶ عامل تعین کننده برای نمایش محتوای تولید شده بر روی صفحه اکسپلور و صفحه هوم استفاده می کند:

  • ۱ : علاقه کاربر ها
  • ۲ : زمان های حضور کاربر در برنامه
  • ۳ : ارتباط با صفحات
  • ۴ : دفعات بازدید از نرم افزار توسط کابر ها
  • ۵ : فالوئینگ ها
  • ۶ : زمان سپری شده توسط کاربر

۱ : تاثیر علاقه کاربر ها بر الگوریتم اینستاگرام

اینستاگرام برای شناخت علایق شما به رفتار های گذشته شما توجه می کند، ممکن است مدت زمان زیادی بر روی محتوا های مربوط به فشن و مد سپری کرده باشید و هم چنین زمان هایی را نیز به دنبال کردن بازیگران سینما مشغول شده باشید،  الگوریتم اینستاگرام براساس این سوابق در بازدید های بعد محتوا هایی مرتبط با این موضوعات را برای شما به نمایش خواهد گذاشت.

۲ : تاثیر زمان های حضور کاربر در برنامه بر الگوریتم اینستاگرام

به طور کلی کاربران اینستاگرام در بازه های زمانی متفاوتی به این نرم افزار سر می زنند، به عنوان مثال برای یک دانشجو این زمان ها میتواند صبح قبل از کلاس، فاصله بین کلاس ها و هر زمان خالی دیگری باشد، الگوریتم اینستاگرام سعی می کند ابتدا محتوا هایی را به کاربران نشان می دهد که در زمان های عدم حضور آن  ها انتشار شود.

۳ : ارتباط با صفحات

این گونه  به قضیه نگاه کنیم که اینستاگرام به طور دائم در حال دریافت داده هایی از طرف شماست که تا حدود قابل توجهی هم توان تجزیه و تحلیل آن ها را دارد، تعامل شما با صفحات و همچنین ارسال کامنت و لایک کردن محتوا های انتشار یافته آن ها یک سیگنال دیگر به اینستاگرام ارسال می کند که شما به احتمال زیاد با این صفحات روابط صمیمانه تری دارید پس نمایش محتوا های مربوط به این افراد را نسبت به سایر کاربران در اولویت قرارد می دهد.

۴ : تاثیر دفعات بازدید از نرم افزار توسط کابر ها بر الگوریتم اینستاگرام

خیلی ساده است، اگر کاربری یک بار در روز به مدت ۱۰ دقیقه به اینستاگرام سر بزند الگوریتم اینستاگرام سعی می کند بهترین محتوا های تشخیصی همان روز را برای او نمایش دهد و اگر کاربری هر ساعت در حال چک کردن اینستاگرام باشد الگوریتم اینستاگرام سعی می کند محتوا های بیشتری به او نشان دهد که به مرور از اولویت محتوا های تشخیصی نیز کاسته می شود و محتوا هایی هم که احتمالا ارتباط کمی با علایق و تجربه سفر مشتری داشته باشد را نیز برای او نمایش میدهد.

اگر در باره تجربه سفر مشتری نمی دانید توصیه می کنم این مقاله را از دست ندهید.

 5 : فالوئینگ ها

اگر افراد زیادی را دنبال کرده باشید الگوریتم اینستاگرام به نسبت بازدید های شما به طور دائم در حال اولویت بندی محتوا های انتشار یافته توسط فالولینگ های شما خواهد بود تا محتوا هایی را ابتدا به شما نمایش دهد

که علاوه براینکه علایق شما در آن تامین شود موارد دیگری هم چون ارتباط شما با کاربر و مدت زمان تماشای محتوای های منتشر شده نیز لحاظ شود.

۶ : تاثیر زمان سپری شده توسط کاربر بر الگوریتم اینستاگرام

ممکن است کابر بر روی تصویر و یا ویدیویی مکث کند و به جزئیات آن دقت کند و یا اینکه محتوا به قدری جذاب، آموزنده و یا جالب یاشد

که آن را چندین بار تماشا کند و برای دوستان خود نیز ارسال کند و حتی آن محتوی را ذخیره کند تا زمان دیگری نیز آن را تماشا کند

الگوریتم اینستاگرام به تمام این موارد توجه می کند و سعی می کند از این دست محتوا را برای افراد بیشتری با علایق مشترک نمایش دهد.

شناخت و استفاده بهینه از الگوریتم اینستاگرام می تواند مسیر رشد و توسعه را هموار تر کندو مشتریان بالقوه را در معرض نمایش محصولات و خدمات مورد نیاز آن ها قرار دهد، برای دریافت مشاوره خدمات اینستاگرام مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ اُفق با ما در تماس باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *