ایمیل مارکتینگ یکی از مهم ترین وقدرت مند ترین کانال های جذب مشتری می باشد که معمولا برای تبلیغ محصولات و یا خدمات جدید کسب و کار ها مورد استفاده قرار می گیرد، هم چنین به واسطه کمپین ایمیل مارکتینگ می توان مشتریان از دست رفته را دوباره به چرخه خرید باز گرداند، در این جا به ۴ استراتژی مهم ایمیل مار کتینگ می پردازیم :

۱ : پیام های خود را برای کمپین ایمیل مارکتینگ شخصی سازی کنید

 به عنوان مثال به جای استفاده از سلام مشترک گرامی می توانید با اینگونه پیام ها شروع کنید : “سلام محمد عزیز “، ایمیل های شخصی شده ۶ برابر سایر نرخ تعامل بالاتری دارند،

جف بزوس طراح و مغز متفکر ایمیل های ارسالی آمازون است، او کاملا ارزش ایمیل ها را می فهمد.

۷۰ درصد کسب وکار ها از شخصی سازی در ایمیل های ارسالی استفاده نمی کنند و شما اگر بتوانید از این استراتژی ایمیل مارکتینگ به درستی استفاده کنید میتوانید نتایج شگفت انگیزی کسب کنید.

۲ : مشتریان خود را برای کمپین ایمیل مارکتینگ تقسیم کنید

فرض کنید شما محصول یا خدمتی را می خواهید در کمپین ایمیل مارکتینگ معرفی کنید که مختص خانم ها می باشد، در نظر بگیرید چقدر می تواند آزار دهنده باشد اگر این دست پیام برای آقایان نیز ارسال شود، پایگاه های داده خود را با توجه به سن، جنسیت، محل زندگی و سایر موارد تاثیر گذار به نسب کسب وکار خود دسته بندی کنید، طی یک مطالعه انجام شده توسط وب سایت Hubspot  در صورت تقسیم بندی مشتریان نتایج بهتری از کمپین های ایمیل مارکتینگ بدست می آید.

به طور کلی در صورت استفاده از این استراتژی نرخ بازکردن ایمیل افزایش می یابد و به دنبال آن مشتریان بیشتری به دست خواهید آورد.

۳ : ایمیل های خود را با صفحات تلفن همراه های مختلف تنظیم کنید

در سال ۲۰۱۲،  ۲۷% از کل ایمیل های ارسال شده به واسطه تلفن همران باز شده است، این نرخ در سال ۲۰۱۴ به ۴۲ % افزایش یاقت و اکنون به ۶۲ % رسیده است، محتوای  خود را برای چندین نوع تلفن همراه ارسال کنید و بهترین فرم ممکن را انتخاب کیند.

یازدهی هرایمیل در تلفن همراه ۴ برابر بیشتر از دسکتاپ است، علاوه بر این، یک مطالعه توسط Flexmail نشان داد که ۳۶ درصد از شرکت ها که تبلیغات ایمیل خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کرده اند ، نتایج بهتری نسبت به سایر رقبا به دست آورده اند.

۴ : همه چیز را برای کمپین ایمیل مارکتینگ تست کنید!

چه صفحه اصلی، چه صفحات لندینگ پیج یا متن پیام ایمیل، همه ی اینها نیاز به تست و بررسی دارند، بیشتر بازاریاب ها به روش A B تست ایمیل های خود را قبل از ارسال همگانی آزمایش می کنند.

به عنوان مثال چند نوع پیام با ویژگی ها متفاوت برای تعداد اندکی از مشتریان خود ارسال کنید تا تشخیص دهید کدام یک از آن ها نتایج بهتری دارند.

بازاریابی از طریق ایمیل نقش مهمی در موفقیت مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری اوباما در سال ۲۰۱۲ داشت.

باراک اوباما برای دریافت کمک مالی  از طرفدارن خود برای پوشش هزینه های انتخاباتی به روش A B تست بهینه ترین پیام را انتخاب کرد و ۲ میلیون دلار کمک مالی بیشتر جمع آوری کرد.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ایمیل مارکتینگ و هم چنین شرایط پیاده سازی سامانه ایمیل مارکتینگ با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *