اگر مسئول تجزیه و تحلیل شبکههای اجتماعی برند خودتان هستید، توضیحهای زیادی نیاز دارید.
چرا که درکسب و کار توانایی تبدیل یک دنبالکننده به مشتری، به معنی پاسخ به سوالات دادههای پشتیبان است.
به عنوان مثال،کدام یک از شبکههای اجتماعی ارزش زمان و بودجه بیشتری دارند؟ کدام محتوا برترین عملکرد را دارد؟تاثیر حضور برند در شبکههای اجتماعی بر کسب و کار شما چیست؟
با پاسخگویی به این سوالات ، بر اساس شاخص اجتماعی Sprout در سال ۲۰۱۹،انتظار میرود ۶۳% از بازاریابان براساس ROI، در توجیه هزینه های خود در کمپینهای شبکههای اجتماعی صحبت کنند.
با این وجود، سنجش میزان بازگشت سرمایه (ROI) شبکههای اجتماعی، همچون خاری در چشم اکثر بازاریابهاست.
مهم نیست، شما بر روی یک کانال تمرکز دارید یا نیازمند یک راهحل همه جانبه هستید،ابزاهای مناسب در رسانههای اجتماعی،پاسخهای تحلیلی برای رشد برند را در اختیارتان میگذارند.
این ۱۰ ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی می توانند به شما در ردیابی حضور اجتماعی خود کمک کنند.
- Sprout Social
- HubSpot
- TapInfluence
- BuzzSumo
- Snaplytics
- Curalate
- Keyhole
- Google Analytics
- ShortStack
- SHIELDApp
۱ . Sprout Social
نیاز به تجزیه و تحلیل چند کانل همزمان در شبکههای اجتماعی، Sprout Socialرا به آسانی تبدیل به اولین سطر لیست انتخاب شما میکند.
چه بررسی دقیق عملکرد و چه سرعت در مقایسه نتیجهها، همزمان در چند شبکه اجتماعی را نیاز داشته باشید، Sproutهمه را پوشش میدهد.
پیگیریهای صفحه فیس بوک ، جمع آوری کلیک های پیوند توییتر ، اندازه گیری میزان فالوور اینستاگرام ، ارزیابی مشارکت لینکدین ، ارزیابی عملکرد محتوا در پینترست و موارد دیگر، همه از یک مکان.
سپس به سرعت داده های خود را با گزارشهایی که به راحتی قابل درک و آماده ارائه هستند ، سازماندهی کرده و به اشتراک بگذارید.
یا با Premium Analytics یک قدم جلوتر بروید و گزارش سفارشی خود را متناسب با KPI های سازمان خود ایجاد کنید.
Sprout دارای دو گزینه با قالب قابل تنظیم برای است ، به این معنی که شما نه تنها چندین روش برای جمعآوری معیارهای اساسی اجتماعی دارید ، بلکه واقعاً آنها را درک کرده و به دیگران ارائه می دهید ، از جمله معیارهایی که بسیار اهمیت دارند، کاهش سر و صدا است.
Sprout از برچسب ها گرفته تا روندها و همه چیز درباره آنها ، تجزیه و تحلیل قدرتمندی را در اختیار شما قرار می دهد.
شما حتی می توانید به داده های مربوط به عملکرد تیم داخلی و فعالیت رقبا دسترسی داشته باشید تا به شما در بهبود حفاظت از مشتری یا مقایسه برند خود با دیگران در صنف مورد نظرتان کمک کند.
اما این فقط سطح را خراش می دهد.
Sprout با ابزار گوش دادن پیشرفته ، با داده های ارزشمندی که مربوط به مشخصات جمعیتی مخاطبان ، تأثیرگذاران صنعت ، عملکرد کمپین ، سهم صدا و احساسات مصرف کننده شما را مسلح می کند.
صرف نظر از تجزیه و تحلیل و گزارش دهی شبکه های اجتماعی ،از ابتدا Sprout ساخته شده است تا راهی سریع و کاربر پسند برای کشف و نمایش بینش های اجتماعی به شما ارائه دهد.
۲ . HubSpot
با ابزارهای تجزیه و تحلیل HubSpot می توانید عملکرد رسانه های اجتماعی را به رشد درآمد در کسب و کار پیوند دهید.
اعم از انتشار مستقیم از طریق هاباسپوت یا انتشار با استفاده از ابزارهای دیگری که با آن در حال انجام کار هستید، می توانید موفقیت استراتژی اجتماعی خود را در هر کانال گزارش دهید.
همچنین می توانید به سنجش و اندازگیری عملکرد شبکههای اجتماعی و کمپین ها ی آن بپردازید.
ابزارهای تجزیه و تحلیل اجتماعی HubSpot نمودارها و تصاویری گسترده ارائه می دهند که اعداد را بر اساس ویژگی های خاص پلتفرم ، مانند مخاطب ، طول جلسه و برداشت ها ، تجزیه می کند.
آنچه مشخص شدن آن مهم است این است که ابزارهای تجزیه و تحلیل اجتماعی HubSpot بخشی از Marking Hub است، همه ورودی نرم افزارهای بازاریابی را در اختیار دارد.
این بدان معناست که با استفاده از این پلتفرم ، شما می توانید نه تنها معیارهای خاص خود را برای تمام مشتریان در رسانههای اجتماعی، رصد کنید بلکه شما می توانید ببینید کدام تاکتیک های بازاریابی برای کسب و کار شما بهتر عمل میکند
چگونه بر نتیجه نهایی شما تأثیر میگذارد و در مورد ROI کمپینهای رسانه های اجتماعی خود اطلاعات بدست آورید.
این امر HubSpot را به گزینهای عالی برای مشاغلی تبدیل می کند که تیم های بازاریابی آنها می خواهند تمام عملکردهای کمپین را در یک مکان نگه دارند.
۳ . TapInfluence
رونق بازاریابی تأثیرگذار، نیاز به ابزارهای رسانههای اجتماعی را مخصوص کمپینهای تأثیرگذار ایجاد کرده است.
ورود به TapInfluence، یک پلتفرم تجزیه و تحلیل که بسیاری از “چه میشود” مربوط به بازاریابی تأثیرگذار را حذف میکند. این شامل معیارهایی تاثیرگذار معینی مانند دسترسی، نرخ مشارکت و برچسب قیمت بالقوه در پشت هر تأثیرگذاری است.
به طور خلاصه، TapInfluence معیارهای مربوط به تأثیرگذاری را به صورت سیاه و سفید برجسته می کند ، بنابراین مارک ها بهتر میتوانند بفهمند که آیا یک رابطه بالقوه قبل از اطلاع رسانی منطقی است یا خیر.
TapInfluence دید بازی در مورد میزان دسترسی و میزان مشارکت اینفلوئنسر ارائه میدهد.کمپین های نفوذگر نباید سیاهچاله بازگشت سرمایه باشند. این پلتفرم علاوه بر معیارهای فردی تأثیرگذار، عملکرد کلی کمپینها را در برابر معیارهای صنعت اندازه گیری میکند.گزارش TapInfluence کمپینهای تأثیرگذار برند شما را با معیارهای صنعت مقایسه میکند.
۴ . BuzzSumo
اگرچه کاملاً یک ابزار اجتماعی نیست، BuzzSumo یک منبع عالی برای تجزیه و تحلیل مشارکت اجتماعی هر محتوا است.
اگر میخواهید ببینید چند پست اخیر وبلاگ شما در فیس بوک ، توییتر یا Pinterest به اشتراک گذاشته شده است، BuzzSumo میتواند این دادهها را در اختیار شما قرار دهد. همچنین میتوانید بر عملکرد رقابت کلمات کلیدی محتوا در مربوط به صنعت، نظارت داشته باشید و به شما این امکان را می دهد تا ببینید کمپین های بازاریابی محتوا چگونه در رقابت قرار می گیرند.
شبکههای اجتماعی یکی از برترین کانالهای توزیع محتوا هستند. با تجزیه و تحلیل اشتراک گذاریهای اجتماعی ، میتوانید ببینید کدام پستها بیشترین مشارکت را دارند و از این داده ها برای اطلاع از استراتژی محتوای خود استفاده کنید.
BuzzSumo همچنین میتواند به شما در درک متغیرهای محتوا با عملکرد بالا مانند طول، تاریخ انتشار و نوع سرفصل کمک کند.
۵ . Snaplytics
محبوبیت محتوای زودگذر در رسانههای اجتماعی خود گویای همه چیز است.
Snaplytics تنها بر تجزیه و تحلیل اسنپچت و استورهای اینستاگرام تمرکز دارد.
این پلتفرم معیارهایی مانند میزان باز شدن و تکمیل را بررسی میکند و به مارک ها اجازه می دهد ببینند که تعامل استوری در کجا به اوج می رسد و به همین ترتیب بینندگان در چه نقطه ای افت میکنند.
نیاز به بهینهسازی محتوای مبتنی بر استوری چیزی است که برند های مدرن نباید خود را در معرض خطر قرار دهند.
اگرچه ممکن است Snapchat برای برخی از مارک ها مورد توجه قرار نگرفته باشد، به خاطر داشته باشید که این شبکه هنوز صدها میلیون کاربر فعال در میان هزارهها و Gen Z دارد.
در همین حال ، Stories یکی از متداول ترین روش های تبلیغات در اینستاگرام است.
فراتر رفتن از تجزیه و تحلیل بومی یک حرکت هوشمند برای مارکهایی است که می خواهند استوریهای جذاب تری بسازند یا در نهایت تبلیغات مبتنی بر استوری اجرا کنند.
۶ . Curalate
بیشتر مارک ها در شبکههای اجتماعی اقدام به انجام فروش مستقیم میکنند.
پلتفرم هایی مانند Curalate به عنوان ویترین و ابزار تجزیه و تحلیل ترکیبی برای شرکت هایی که به دنبال افزایش فروش خود از اینستاگرام هستند، عمل میکنند.
احتمالاً پیوند طبیعی محصول مارک دار یا بدون مارک در دنیا “Like2Buy” مشاهده کرده اید. مارک های اصلی مانند Bose برای فروش اجتماعی از Curalate استفاده می کنند – بیوگرافی اینستاگرام را مشاهده کنید.
پس از کلیک کردن ، به یک ویترین فروشگاه اجتماعی هدایت می شویم که کاربران می توانند مستقیماً خرید کنند.
لتفرم Curalate به مشاغل این امکان را می دهد که بفهمند کدام محصولات بیشترین کلیک و فروش را دارد. این امر می تواند به طور اطلاعتی مستقیم کمپین های آینده و استراتژی محصول را داشته باشد ، در حالی که میابید چه نوع پست هایی مشتریان کلیک می شود.
علاوه بر این ، Curalate برچسب ها و نام محصول را ردیابی می کند ، که با تشخیص ، تجزیه و تحلیل عملکرد کمپین های محتوا ایجاد شده توسط کاربران را آسان می کند.
Curalate عملکرد محصولات فروخته شده از رسانه های اجتماعی را دنبال می کند.
۷ . Keyhole
به منظور افزایش دسترسی محتوای خود ، تجزیه و تحلیل هشتگ ضروری است.
ابزارهایی مانند Keyhole تجزیه و تحلیل عملکرد واقعی صنعت و هشتگ های مخصوص کمپین در توییتر و اینستاگرام را ارائه می دهد.
انجام این کار به برندها اجازه می دهد در زمان های اوج تبلیغ کنند و به همین ترتیب بفهمند کدام برچسب ها در بین دنبال ککندگان آنها محبوبیت بیشتری دارند.
۸ . Google Analytics
در حالی که تنها یک ابزار تجزیه و تحلیل شبکههای اجتماعی نیست ، Google Analytics یکی از بهترین راه ها برای ردیابی کمپین های رسانه های اجتماعی و حتی کمک به شما در سنجش میزان بازگشت سرمایه اجتماعی است.
به احتمال زیاد شما در حال حاضر یک حساب کاربری در وب سایت خود برای نظارت و تجزیه و تحلیل ترافیک خود ایجاد کرده اید.
اما آیا می دانید که می توانید به طور خاص برای ردیابی رسانه های اجتماعی نیز به گزارشات دسترسی داشته باشید و ایجاد کنید؟
به عنوان مثال ، می توانید میزان ترافیک وب سایت شما را از هر شبکه اجتماعی ببینید ، یا از پارامترهای UTM برای ردیابی کمپین های خاص در رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
۹ . ShortStack
به طور معمول ، اجرای یک مسابقه در رسانه های اجتماعی به شگفت انگیزی زیادی نیاز دارد.
از مرحله انتخاب برنده گرفته تا تجزیه و تحلیل مشارکت در یک کمپین هدیه ، ShortStack می تواند سکون را برطرف کند.
برای مارک هایی که مسابقات مکرر یا هدایایی را برگزار می کنند ، یک ابزار تجزیه و تحلیل مسابقه اختصاصی تضمین می کند که شما بی دلیل هدیه رایگان نمیدهید.
برای انجام ان کار،ShortStack همه چیز را از داده های ورودی گرفته تا عملکرد کمپین بلند مدت را بررسی می کند.
با تجزیه و تحلیل عملکرد مسابقه خود با یک ابزار تجزیه و تحلیل اجتماعی مانند ShortStack ، می توانید معیارهای مشارکت را مشاهده کرده
و مشخص کنید که کدام نوع مسابقه با مخاطبان شما بهتر کار می کند.
۱۰٫ SHIELD App
مارک های B2B به عنوان منبع ۸۰ درصد از سرنخ های اجتماعی B2B ، بیش از پیش به LinkedIn توجه می کنند.
در همین حال ، نیاز روزافزون به حمایت از کارکنان به این معنی است که مارک ها باید علاوه بر صفحه شرکت خود ، حضور فروشندگان جداگانه را در LinkedIn پیگیری کنند.
ابزارهای تجزیه و تحلیل شبکههای اجتماعی آینده مانند SHIELD به رفع این فاصله کمک می کند. به عنوان مثال ، SHIELD عملکرد مشخصات فردی کارکنان و پست های آنها را بررسی می کند. تجزیه و تحلیل محتوا شامل میانگین لایک ها ، نظرات و هشتگ ها می تواند به کارمندان کمک کند پست های خود را قبل از به اشتراک گذاری بهینه سازی کنند تا دسترسی خود را به حداکثر برسانند.
علاوه بر این ، گزارش تیم SHIELD به مشاغل این امکان را می دهد که در کنار یکدیگر مشارکت و رشد پروفایل های فردی کارکنان را در طول زمان نشان دهند.
ابزارهای تجزیه و تحلیل داده های رسانه های اجتماعی بومی چطور؟
سلام ، سوال زیبا
مطمئناً دیدگاههای های ارزشمندی وجود دارد که می توانید به عنوان مثال از دید مخاطبان فیس بوک یا اینستاگرام بدست آید.
ابزارهای تجزیه و تحلیل شبکههای اجتماعی بومی مانند Instagram Insights می توانند تجزیه و تحلیل سطح پایه را ارائه دهند.
هر چند واقعیت؟ چسبیدن فقط به ابزارهای بومی آنچه را که می توانید در مورد حضور اجتماعی خود بیاموزید محدود می کند.
ابزارهای تجزیه و تحلیل شبکههای اجتماعی شخص ثالث نه تنها می توانند داده های بیشتری در اختیار شما قرار دهند ، بلکه ابزارهای چند منظوره مانند Sprout به این معنی است که مجبور نیستید بین پلتفرم ها جست و خیز کنید.
علاوه بر صرفه جویی در وقت ، این بدان معناست که می توانید با استفاده از اعداد مشاهده کنید که چگونه کمپین های شما در سراسر سیستم عامل ها بدون هیچ حدس و گمان دوم در حال جمع شدن هستند
آنچه که یک نام تجاری از نظر تجزیه و تحلیل نیاز دارد بدیهی است که در مشاغل مختلف متفاوت است. با این وجود ، هنگام جمع آوری داده ها ، از یک ذهنیت “هر چه بیشتر ، بهتر ” استفاده می کنیم.
و با این کار ، لیست خود را جمع بندی می کنیم!
چگونه می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید؟
نتیجه گیری از همه این ابزارها چیست؟ بازاریابان باید مالک داده های خود باشند.
انجام این کار تفاوت بین اجرای کمپین های مبتنی بر داده است که منجر به ROI مثبت در مقایسه با بالندگی آن می شود.
میزان اطلاعات و قابلیت هایی که امروزه از طریق ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی در اختیار مارک ها قرار می گیرد حیرت انگیز است
و تعداد گزینه هایی که برای تجزیه و تحلیل دارید تنها یک مثال است. ) ، نکته ای را در نظر بگیرید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار داشته باشید تا از کمپین های آینده خود بیشترین بهره را ببرید.
سلام وقت به خیر
ممنون از مطلب خوبتون.
پلتفرم coco.gl هم من باهاش کار کردم بسیار قوی و خوب هست. اون رو هم بررسی کنید لطفا.
سلام مجید جان
خیلی خوشحالیم که برات مفید بود